Verstappen z wyraźną przewagą nad Ferrari w piątkowym treningu

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas jedynej sesji treningowej w Katarze, gdzie już w sobotę może zostać tegorocznym mistrzem świata Formuły 1. Za jego plecami uplasował się duet Ferrari: Carlos Sainz Jr oraz Charles Leclerc.

Ze względu na wietrzne warunki na torze Lusail, kierowcy od samego początku sesji zmagali się z kurzem i piachem. Dodatkowe problemy stwarzał również nowy asfalt, który powodował, że kierowcy czuli się jak na lodzie.

Zawodnicy co rusz wyjeżdżali poza tor na brudne pobocza. Kierowcy wyjechali na jedyną sesję treningową na oponie twardej oraz pośredniej. Problemy z silnikiem – podczas zjazdu do alei serwisowej – zgłosił Charles Leclerc, a chwilę wcześniej Lando Norris uderzył w jeden ze styropianowych znaczników.

Po 30 minutach od rozpoczęcia sesji na torze było już widać linię wyścigową, a kierowcy popełniali mniej błędów. Na czele znajdował się Fernando Alonso z czasem 1:28,624 s., drugi – ze stratą 0,458 s. – znajdował się Charles Leclerc, a trzeci był Max Verstappen, który tracił do prowadzącego Hiszpana 0,692 s. Wraz z poprawą warunków na torze, poprawiały się również czasy okrążeń.

Na drugie miejsce – będąc na oponie pośredniej – wskoczył Carlos Sainz Jr. Hiszpan tracił do prowadzącego Alonso 0,442 s. Kierowca Ferrari był wówczas jedynym kierowcą z czołowej dziesiątki, który uzyskał swój rezultat na oponie pośredniej. W międzyczasie błąd w jednym z zakrętów popełnił Verstappen, który wyjechał zbyt szeroko i powrócił na tor „pod koła” Nico Hülkenberga.

Na dwadzieścia minut przed końcem treningu na czele znalazł się Oscar Piastri. Kierowca McLarena uzyskał czas lepszy od Alonso o 0,244 sekundy, będąc na twardej mieszance Pirelli. Po kilku minutach na czele znajdowały się już oba samochody McLarena. Będący drugi Lando Norris tracił do swojego kolegi z zespołu 0,061 sekund. Pierwszą ofiarą nowych tarek w czwartym zakręcie był Charles Leclerc. Kierowca Ferrari zbyt szeroko wyjechał poza tor i „przetarł podłogę” w swoim samochodzie. Monakijczyk od razu zapytał, czy są jakieś zmiany kierunku wiatru.

Panowanie duetu ekipy z Woking nie trwało długo. Na piętnaście minut przed końcem jedynej sesji podczas weekendu o Grand Prix Kataru, na czele zameldował się Leclerc z czasem 1:28,104 sekundy. Kierowca Ferrari uzyskał swój rezultat na oponie pośredniej. Na piątą pozycję – również na mieszance pośredniej – awansował Sainz. Hiszpan uzyskał czas gorszy o 0,713 s.

Na samym końcu stawki przez większość sesji znajdował się Kevin Magnussen, Zhou Guanyu, Liam Lawson oraz oba samochody Williamsa. Kolejnym kierowcą, który wyjechał poza tor w czwartym zakręcie, był Alexander Albon, który popełnił ten sam błąd okrążenie później. Pierwszym kierowcą, który uzyskał czas na oponie miękkiej, był Logan Sargeant. Amerykanin awansował z końca stawki na szóste miejsce, a jego kolega z ekipy – Albon – na dziesiątą pozycję.

Swój czas poprawił także Kevin Magnussen oraz Nico Hülkenberg. Duńczyk awansował na jedenastą pozycję, a Niemiec na drugą, notując rekord w drugim sektorze. Hülkenberg tracił do prowadzącego Leclerca zaledwie 0,067 sekundy. Wraz ze zbliżającym się końcem sesji, zawodnicy poprawiali swoje czasy, ale większość z nich nadal będąc na oponie pośredniej. Swoje piąte miejsce poprawił Alonso. Kierowca Astona Martina uzyskał rekord w trzecim sektorze i o 0,185 sekundy poprawił czas prowadzącego kierowcy Ferrari.

Jednak wszyscy czekali na czasy obu kierowców Red Bulla, którzy w końcówce sesji wyjechali na tor na oponie miękkiej. Verstappen od razu rozpoczął swoje okrążenie od rekordu w pierwszym sektorze i o 0,491 sekundy był szybszy od Alonso.

W międzyczasie błąd w czternastym zakręcie popełnił Lewis Hamilton. Różnorodna strategia ekip spowodowała, że w tabeli z czasami mieliśmy wszystkie mieszanki opon. Większość kierowców nie zdecydowała się nawet na wyjazd na oponie miękkiej. Swój czas mógł poprawić Leclerc, ale Monakijczyk ponownie popełnił błąd i nie był w stanie uzyskać szybkiego okrążenia. W samej końcówce sesji swoją pozycję poprawił Yuki Tsunoda. Japończyk awansował z dziewiętnastej pozycji na czwartą, będąc wolniejszym o 0,599 sekundy od Verstappena. Swoje czasy poprawili również obaj kierowcy Ferrari. Sainz awansował na drugą pozycję, a Leclerc – w końcu z czystym okrążeniem – awansował na trzecie miejsce.

Kwalifikacje do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Kataru rozpoczną się o godzinie 19:00.

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
11
Max Verstappen
Oracle Red Bull Racing1:27,42826
255
Carlos Sainz Jr
Scuderia Ferrari+ 0,33427
316
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari+ 0,48127
414
Fernando Alonso
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team+ 0,49128
511
Sergio Pérez
Oracle Red Bull Racing+ 0,58824
622
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri+ 0,59928
727
Nico Hülkenberg
MoneyGram Haas F1 Team+ 0,74322
863
George Russell
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,90828
981
Oscar Piastri
McLaren F1 Team+ 0,95220
104
Lando Norris
McLaren F1 Team+ 1,01324
112
Logan Sargeant
Williams Racing+ 1,12225
1223
Alexander Albon
Williams Racing+ 1,16226
1344
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 1,25126
1418
Lance Stroll
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team+ 1,26228
1531
Esteban Ocon
BWT Alpine F1 Team+ 1,30425
1610
Pierre Gasly
BWT Alpine F1 Team+ 1,39323
1777
Valtteri Bottas
Alfa Romeo F1 Team Stake+ 1,61327
1824
Zhou Guanyu
Alfa Romeo F1 Team Stake+ 1,67829
1940
Liam Lawson
Scuderia AlphaTauri+ 1,81029
2020
Kevin Magnussen
MoneyGram Haas F1 Team+ 2,07426

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze