Sainz: Strategia nie jest naszą piętą achillesową

Carlos Sainz Jr nie uważa, że jedną z największych słabości Ferrari jest zarządzanie strategią podczas wyścigu. Hiszpan zwraca uwagę, że na przestrzeni całego sezonu nawet czołowe ekipy nie wystrzegały się błędów, natomiast większość problem zespołu z Maranello leży po stronie wytrzymałości opon.

 W ciągu wielu lat do Ferrari przylgnęła łatka odpalania „grande strategii”, dzięki której kierowca jadący na dobrej pozycji marnował dobry wynik przez błędną strategię zespołu. Sytuacji można mnożyć, ale najbardziej w pamięci kibicom z pewnością utkwiła ta z sezonu 2022, gdzie zmierzający po zwycięstwo Charles Leclerc został wezwany do boksu podczas domowego wyścigu w Monako. W wyniku tej decyzji Monakijczyk ukończył rywalizację na ulicach księstwa na czwartym miejscu.

W sezonie 2023 Ferrari zdecydowanie lepiej radziło sobie po stronie zarządzania wyścigiem, choć błędów w strategii czy przy zmianach opon nie brakowało. Carlos Sainz uważa jednak, że na tej płaszczyźnie zespół spod znaku wierzgającego konia nie stracił wielu punktów: „Naprawdę wierzę, że dzięki strategii nie straciliśmy w tym roku aż tak wielu punktów” - powiedział Hiszpan. „To prawda, że ​​w niektórych wyścigach nie poszło nam dobrze, ale to nie była nasza pięta achillesowa. W ciągu 22. wyścigów Mercedes i Red Bull również popełniali błędy w strategii. Jeśli popełniliśmy ich więcej, to może jest jeszcze coś, co możemy lepiej zoptymalizować. Na pewno jednak jest jeszcze daleka droga, aby to była nasza pięta Achillesa”.

Głównym problemem, z którym zmagali się kierowcy w czerwonych samochodach, było zarządzanie oponami i tempo wyścigowe. W konstrukcji na sezon 2024 F1 ten problem ma rozwiązać Enrico Cardile, odpowiadający za projekt modelu o roboczej nazwie 676: „Jeśli w niedzielę twój samochód nie jest tak szybki, a ponadto generuje większe zużycie opon, niż twoi przeciwnicy, to trudniej jest zastosować właściwą strategię. Przy większym zużyciu zawsze istnieje ryzyko, że zostaniesz zaatakowany przez podcięcie i praktycznie nie możesz spróbować odpowiedzieć. Oznacza to, że masz bardzo mało strategicznego pola manewru. Naszymi największymi słabościami są tempo wyścigowe i zużycie opon, a nie strategia”.

Źródło: motorsport-total.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze