W niemieckim słońcu najszybszym zawodnikiem sesji treningowej okazał się Stefano Coletti, który wyprzedził Stoffela Vandoorne i Raffaele Marciello. Wyjątkowo, widzieliśmy również wiele wyjazdów poza tor i awarii, spowodowanych problemami technicznymi.
Sesja treningowa GP2 rozpoczęła się przy pięknej, słonecznej pogodzie, co sprawiło, że od razu wszyscy zawodnicy wyjechali z alei serwisowej toru Hockenheim.
Pierwsze kółka zawodnicy przeznaczali na przypomnienie sobie konfiguracji zakrętów, przez co czasy okrążeń były dalekie od idealnych. Interesującym przypadkiem był Stoffel Vandoorne, który mimo wielu błędów na przestrzeni okrążenia zdołał wykręcić czas na poziomie 1:25.5s i wskoczyć na drugie miejsce w tabeli.
Już w pierwszych minutach dość niebezpieczne przygody zaliczyli Artem Markelov, który nie opanował swojego samochodu na zakręcie numer 10 i musiał ratować się wyjazdem na pobocze, a także Adrian Quaife-Hobbs, który nie wyrobił się w zakręcie numer jeden, przez co jego samochód został nieco podbity na jednej z nierówności.
Po kilku okrążeniach widać było, że tym razem dobre tempo prezentuje Stefano Coletti, który w pewnym momencie nawet po popełnieniu błędu i wyjazdu poza tor zdołał przeskoczyć na pozycję lidera. Po kolejnych okrążeniach Monakijczyk zdołał jeszcze urwać kilka części sekundy od swojego rezultatu, przez co finalnie ustawił poprzeczkę na poziomie 1:24.771s.
Wartym uwagi był również fakt, że zawodnicy ekipy Trident mieli problemy w pierwszym sektorze. Johnny Cecotto w ciągu kilku minut 2 razy miał problemy na dohamowaniu do drugiego zakrętu i raz zbyt mocno przyciął pierwszy zakręt, natomiast Sergio Canamasas wypadł na pobocze w pierwszym zakręcie, gdzie najechał na wiele kolein.
Pierwszym pechowcem był, reprezentujący barwy Carlinu, Julian Leal. Kolubijczyk z powodu problemów technicznych zatrzymał nagle swój samochód na prowadzącej do agrafki prostej i udał się do paddocku na piechotę. Kilka minut później podobny los spotkał Marco Sorensena, który zatrzymał swój samochód MP Motorsport na wjeździe do alei serwisowej.
Pod koniec sesji jedynym wartym uwagi faktem był awans Conora Daly na 5. miejsce w klasyfikacji. Był to dość niecodzienny wyczyn, gdyż opony w samochodzie Amerykanina miały już na swoim koncie 20 przejechanych okrążeń.
Poza tym nic się już więcej nie zmieniło, przez co Stefano Coletti pozostał na pozycji lidera z wynikiem 1:24.771s. Na drugim miejscu uplasował się Stoffel Vandoorne, a trzeci sklasyfikowany został Raffaele Marciello.
Kwalifikacje do wyścigu GP2 rozpoczną się dzisiaj o godzinie 15:55.
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | |
1. | Stefano Coletti | Racing Engineering | 1:24.771s | |
2. | Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | 1:24.881s | |
3. | Raffaele Marciello | Racing Engineering | 1:25.154s | |
4. | Alexander Rossi | Campos Racing | 1:25.177s | |
5. | Conor Daly | Venezuela GP Lazarous | 1:25.228s | |
6. | Stéphane Richelmi | DAMS | 1:25.271s | |
7. | Nathanael Berthon | Venezuela GP Lazarous | 1:25.229s | |
8. | Felipe Nasr | Carlin | 1:25.329s | |
9. | Johnny Cecotto | Trident | 1:25.355s | |
10. | René Binder | Arden International | 1:25.359s | |
11. | Daniel De Jong | MP Motorsport | 1:25.448s | |
12. | Jolyon Palmer | DAMS | 1:25.494s | |
13. | Arthur Pic | Campos Racing | 1:25.497s | |
14. | Takuya Izawa | ART Grand Prix | 1:25.589s | |
15. | Rio Haryanto | EQ8 Caterham Racing | 1:25.671s | |
16. | Sergio Canamasas | Trident | 1:25.676s | |
17. | Mitch Evans | Russian Time | 1:25.719s | |
18. | Daniel Abt | Hilmer Motorsport | 1:25.736s | |
19. | Simon Trummer | Rapax | 1:25.792s | |
20. | Jon Lancaster | Hilmer Motorsport | 1:25.841s | |
21. | Tom Dillmann | EQ8 Caterham Racing | 1:25.911s | |
22. | Adrian Quaife-Hobbs | Rapax | 1:25.964s | |
23. | Andre Negrao | Arden International | 1:26.031s | |
24. | Artem Markelov | Russian Time | 1:26.139s | |
25. | Marco Sorensen | MP Motorsport | 1:26.314s | |
26. | Julian Leal | Carlin | 1:26.672s |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.