Lucas di Grassi odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie 2016/2017 Formuły E, pomimo wykonania dodatkowego postoju, po którym znajdował się na samym końcu stawki.
Brazylijczyk wystartował z odległego 15. miejsca, a następnie uczestniczył w kolizji na pierwszym okrążeniu z Maro Engelem, po której musiał zjechać do boksów na wymianę tylnego skrzydła.
Losy wyścigu odwróciły się dla di Grassiego, kiedy zdobywca pole position Oliver Turvey zaczął zwalniać i ostatecznie zatrzymał się na torze, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Zespół Abt Shaeffler Audi Sport zaryzykował, ściągając di Grassiego na zmianę samochodów po zaledwie 18 z 45 okrążeń.
Choć wydawało się to niewykonalne, di Grassi dojechał do mety oszczędzając energię, a po sekwencji pozostałych pit-stopów przesunął się na czoło stawki, mając za sobą Jérôme d’Ambrosio, który zdecydował się na podobny manewr strategiczny.
D’Ambrosio pomógł di Grassiemu, odpierając ataki wcześniejszego lidera wyścigu José Maríi Lópeza. Argentyńczyk, próbując wyprzedzić Belga, przestrzelił hamowanie do pierwszego zakrętu i wypadł z toru. Następni w kolejce do ataku byli Jean-Éric Vergne i Sam Bird, lecz kiedy objechali oni d’Ambrosio na trzy okrążenia przed końcem, di Grassi był już poza ich zasięgiem.
D’Ambrosio nie jechał jednak tak oszczędnie jak di Grassi, przez co musiał zwolnić na ostatnich okrążeniach do tego stopnia, że za jego plecami doszło do karambolu – Nico Prost uderzył w Nicka Heidfelda, którego obracająca się Mahindra wyeliminowała jego zespołowego kolegę Felixa Rosenqvista.
Przez powstałe zamieszanie przejechał Mitch Evans, przesuwając się na czwarte miejsce i zdobywając pierwsze punkty dla Jaguara. Prost był piąty, przed powracającym po wcześniejszym błędzie Lópezem. Czołową dziesiątkę uzupełnili Daniel Abt, Adam Carroll, Nelson Piquet Jr i debiutujący Esteban Gutiérrez.
Zwycięzca trzech poprzednich wyścigów Sébastien Buemi może mówić o fatalnym weekendzie. Lider klasyfikacji generalnej wystartował z siódmego pola, stracił kilka pozycji podczas sekwencji postojów, aż w końcu obrócił się podczas próby wyprzedzania z wykorzystaniem Fanboost. Kierowca Renault e.dams przyjechał na metę dopiero 14., a jego przewaga nad di Grassim zmalała do zaledwie pięciu punktów.
Kolejna runda Formuły E odbędzie się 13 maja w Monako.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 11 | Lucas di Grassi | Abt Shaeffler Audi Sport | 45 okr. | |||
2 | 25 | Jean-Éric Vergne | Techeetach | + 1,966 | |||
3 | 2 | Sam Bird | DS Virgin Racing | + 7,480 | |||
4 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 9,770 | |||
5 | 8 | Nicolas Prost | Renault e.dams | + 9,956 | |||
6 | 37 | José María López | DS Virgin Racing | + 10,631 | |||
7 | 66 | Daniel Abt | Abt Shaeffler Audi Sport | + 11,694 | |||
8 | 47 | Adam Carroll | Panasonic Jaguar Racing | + 13,722 | |||
9 | 3 | Nelson Piquet Jr | NextEV NIO | + 14,156 | |||
10 | 33 | Esteban Gutiérrez | Techeetach | + 15,717 | |||
11 | 27 | Robin Frijns | Andretti Formula E | + 21,459 | |||
12 | 23 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | + 27,232 | |||
13 | 9 | Sébastien Buemi | Renault e.dams | + 1:01,365 | |||
14 | 7 | Jérôme d'Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 1:09,646 | |||
15 | 4 | Stéphane Sarrazin | Venturi Formula E | + 1 okr. | |||
16 | 19 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | + 2 okr. | |||
NSK | 5 | Mero Engel | Venturi Formula E | ||||
NSK | 28 | António Félix da Costa | Andretti Formula E | ||||
NSK | 6 | Loïc Duval | Faraday Future Dragon Racing | ||||
NSK | 88 | Oliver Turvey | NextEV NIO |
Źródło: thecheckeredflag.co.uk
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.