Bird wygrywa pomimo kary

Sam Bird odrobił straty poniesione poprzez karę przejazdu przez boksy, by odnieść zwycięstwo w pierwszym wyścigu czwartego sezonu Formuły E na ulicach Hong Kongu.

Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Jean-Éric Vergne, za którym plasował się Bird. Znakomitym startem popisał się Oliver Turvey, który przebił się z siódmej na trzecią lokatę, korzystając z zachowawczego zachowania kierowców przed nim – kierowca NIO wyprzedził w ten sposób Felixa Rosenqvista, Lucasa di Grassiego, Daniela Abta oraz Heidfelda, lecz później musiał wycofać się z powodu awarii swojego pojazdu.

Wyścig został przerwany na ponad pół godziny, po tym jak André Lotterer rozbił się w szykanie 3-4, próbując uniknąć kolizji z Nelsonem Piquetem Jr. Zablokowany tor spowodował pojawienie się pierwszej czerwonej flagi w historii serii.

Po wznowieniu rywalizacji, Bird popisał się znakomitym atakiem w szóstym zakręcie i tuż przed półmetkiem wyścigu odebrał on Vergne’owi prowadzenie. Po utracie lokaty, Francuz od razu pojawił się w boksach. Bird zjechał do alei serwisowej o okrążenie później – przy zjeździe na swoje stanowisko nie zauważył on oznakowani na brudnej nawierzchni i wjechał w ścianę swojego garażu.

O ile Brytyjczyk powrócił na tor z 5-sekundowym prowadzeniem, miał on otrzymać karę przejazdu przez boksy za rozpoczęcie zmiany samochodów poza garażem. Choć jego przewaga zmalała do jednej długości samochodu, Bird nie stracił prowadzenia, co zawdzięcza nietypowemu zjazdowi do alei serwisowej, który omija ostatni zakręt.

Po powrocie na tor, Bird zaczął systematycznie powiększać swoją przewagę nad Vergnem, która na koniec wyścigu wyniosła niecałe 12 sekund. Vergne nie mógł skupić się w końcówce wyścigu na gonieniu lidera, bowiem jego pozycji zagrażał Heidfeld – Niemiec miał szansę na atak, gdy Vergne zablokował koła w drugim zakręcie, lecz nie mógł znaleźć dla siebie miejsca po wewnętrznej.

Nieco dalej, w walce o szóste miejsce zderzyli się dwaj mistrzowie serii – di Grassi oraz Sébastien Buemi. Szwajcar dokonał odważnego ataku po wewnętrznej w pierwszym zakręcie, wjeżdżając w niewielką lukę pozostawioną przez kierowcę Audi. Pomiędzy tą dwójką doszło do kontaktu, po którym di Grassi musiał zjechać do boksów z uszkodzonym zawieszeniem. Buemi awansował na piątą lokatę po zmianach samochodów, lecz później zatrzymał się z powodu problemu technicznego i wypadł poza punktowaną dziesiątkę.

Zaciętą walkę o czwarte miejsce wypadł Maro Engel, lecz przekroczył on w ten sposób limit dostępnej energii i otrzymał karę, po której spadł na 14. lokatę.

Oznaczało to, że czwarte miejsce zajął Piquet Jr, dla którego był to pierwszy wyścig w barwach zespołu Jaguara. Brazylijczyk w znakomitym stylu wyprzedził Rosenqvista w pierwszym zakręcie przedostatniego okrążenia – Szwed do końca wyścigu spadł również za Daniela Abta oraz Antonio Felixa da Costę. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Edoardo Mortara, Alex Lynn oraz Nico Prost.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 2 Sam Bird DS Virgin Racing 45 okr.
2 25 Jean-Éric Vergne Techeetah + 11,575
3 23 Nick Heidfeld Mahindra Racing + 12,465
4 3 Nelson Piquet Jr Panasonic Jaguar Racing + 15,324
5 66 Daniel Abt Audi Sport Abt Shaeffler + 17,205
6 28 Antonio Felix da Costa MS&AD Andretti Formula E + 18,083
7 4 Edoardo Mortara Venturi Formula E Team + 19,797
8 36 Alex Lynn DS Virgin Racing + 20,904
9 8 Nicolas Prost Renault e.dams + 24,785
10 68 Luca Filippi NIO Formula E Team + 25,500
11 9 Sébastien Buemi Renault e.dams + 26,202
12 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing + 34,871
13 5 Maro Engel Venturi Formula E Team + 35,752
14 19 Felix Rosenqvist Mahindra Racing + 41,174
15 27 Kamui Kobayashi MS&AD Andretti Formula E + 48,422
16 18 André Lotterer Techeetah + 1:21,073
17 16 Oliver Turvey NIO Formula E Team + 1 okr.
18 1 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Shaeffler + 1 okr.
19 6 Neel Jani Dragon Racing + 1 okr.
NSK 7 Jérôme d'Ambrosio Dragon Racing  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze