Robin Frijns odniósł zwycięstwo w chaotycznym wyścigu Mistrzostw Formuły E na ulicach Paryża. Reprezentant zespołu Virgin Racing pokonał Andre Lotterera oraz Daniela Abta, dzięki czemu objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

Ze względu na opady deszczu, po których jedna strona prostej startowej pozostawała mokra, dyrektor wyścigu podjął decyzję o starcie za samochodem bezpieczeństwa, aby nie stawiać w gorszej sytuacji kierowców mających startować na wilgotnej nawierzchni.

Samochód bezpieczeństwa zjechał już po jednym okrążeniu i startujący z pole position Oliver Rowland przejął kontrolę nad sytuacją. Reprezentant Nissana nie prowadził jednak długo, bowiem przestrzelił hamowanie do dziesiątego zakrętu i rozbił się już na pierwszym okrążeniu, oddając prowadzenie swojemu zespołowemu koledze Sébastienowi Buemiemu.

Na drugie i trzecie miejsce awansowali Frijns i Felipe Massa, którzy na szóstym okrążeniu aktywowali tryb ataku. Frijns zbliżył się do Buemiego i próbował zaatakować go na kolejnym okrążeniu, lecz Buemi zdołał się obronić i samemu aktywował tryb ataku. Pomiędzy tą dwójką doszło do kontaktu, który poluzował przednie skrzydło w samochodzie Frijnsa, a także przebił oponę w aucie Buemiego, który musiał następnie zjechać do alei serwisowej. Nieco dalej, André Lotterer wyprzedził Maximiliana Günthera w walce o czwartą lokatę.

Buemi zjechał do boksów na 11. okrążeniu w celu wymiany koła, a na zamieszaniu skorzystał Lotterer, który wyprzedził Felipe Massę i awansował na drugą lokatę. Brazylijczyka następnie wyprzedził również Daniel Abt.

Kwadrans po rozpoczęciu wyścigu na torze zaczął padać deszcz, który szybko zamienił się w grad. Pomimo intensywnych opadów wyścig nadal trwał i tylko na kilka minut został zneutralizowany żółtymi flagami.

Śliska nawierzchnia po restarcie wprowadziła jednak chaos – najpierw o ścianę otarł się Tom Dillmann, a na 19. okrążeniu doszło do karambolu w trzecim zakręcie, gdzie Alexander Sims został obrócony przez Olivera Rowlanda i uderzył w barierę. W zamieszaniu uczestniczyli również Sam Bird i Stoffel Vandoorne.

Gdy samochód Simsa został uprzątnięty, nastąpił powrót do ścigania. Günther stracił kolejną pozycję na rzecz Lucasa di Grassiego, a na 23. kółku nastąpił dramat ekipy Venturi – najpierw Felipe Massa obrócił się na wyjściu z drugiego zakrętu, a kilkaset metrów dalej Edoardo Mortara uderzył w barierę.

Na czele stawki tymczasem nic się nie zmieniało – Frijns odjechał na cztery sekundy od Lotterera, za którym podążali kierowcy Audi oraz Günther. Stawka znacznie zbliżyła się do siebie, gdy na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a to za sprawą Edoardo Mortary i Alexa Lynna, którzy zderzyli się w ostatnim zakręcie. Dalsze problemy miał Felipe Massa, który wypadł z toru po uderzeniu przez Olivera Turveya.

Po restarcie do przodu próbował przebijać się lider klasyfikacji generalnej Jérôme d’Ambrosio, który jednak przestrzelił hamowanie do trzeciego zakrętu i uderzył w barierę, gdzie już pozostał. Na torze ogłoszono neutralizację, lecz gdy stawka przejechała miejsce wypadku po raz ostatni, wyścig został wznowiony.

Pomimo uszkodzonego samochodu, Frijns nie był zagrożony ze strony Lotterera i dojechał do mety, aby odnieść swoje pierwsze zwycięstwo w Formule E. Holender objął tym samym prowadzenie w klasyfikacji generalnej, z 1-punktową przewagą nad Lottererem. Podium uzupełnił Abt, za którym na metę przyjechali di Grassi, Günther, ubiegłoroczny zwycięzca Jean-Eric Vergne, António Félix da Costa i Gary Paffett, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Felipe Massa i startujący z końca stawki Pascal Wehrlein.

Kolejna runda odbędzie się 11 maja na ulicach Monte Carlo.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 32 okr.
2 36 André Lotterer DS Techeetah + 1,373
3 66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler + 3,175
4 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler + 3,666
5 6 Maximilian Günther Geox Dragon + 5,456
6 25 Jean-Éric Vergne DS Techeetah + 6,694
7 28 António Félix da Costa BMW i Andretti Motorsport + 7,238
8 17 Gary Paffett HWA Racelab + 7,901
9 19 Felipe Massa Venturi Formula E Team + 10,522
10 94 Pascal Wehrlein Mahindra Racing + 10,998
11 2 Sam Bird Envision Virgin Racing + 11,488
12 22 Oliver Rowland Nissan e.dams + 19,451
13 7 José María López Geox Dragon + 24,023
14 16 Oliver Turvey NIO Formula E Team + 1:22,226
15 23 Sébastien Buemi Nissan e.dams + 1 okr.
16 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing + 1 okr.
17 64 Jérôme d'Ambrosio Mahindra Racing + 2 okr.
NSK 3 Alex Lynn Panasonic Jaguar Racing  
NSK 48 Edoardo Mortara Venturi Formula E Team  
NSK 5 Stoffel Vandoorne HWA Racelab  
NSK 27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport  
NSK 8 Tom Dillmann NIO Formula E Team  

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race