Broniący tytułu Jean-Eric Vergne objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Formuły E po tym, jak jako pierwszy kierowca odniósł swoje drugie zwycięstwo w sezonie 2018/2019 elektrycznej serii wyścigowej. Francuz zdominował rywalizację na ulicach Monte Carlo, kontrolując stawkę od startu do mety.
Po karze dla Olivera Rowlanda, Vergne przystępował do sobotniego wyścigu z pole position. Reprezentant DS Techeetach dobrze wystartował i obronił się w pierwszym zakręcie przed próbującym ataku od zewnętrznej Pascalem Wehrleinem. Za nimi, Oliver Rowland utrzymał trzecie miejsce przed Felipe Massą – Brazylijczyka próbował wyprzedzić drugi z kierowców Nissana Sebastien Buemi, lecz kierowca Venturi obrał skuteczną linię od zewnętrznej w nawrocie przy basenie.
Vergne w pierwszych minutach wyścigu odjechał na kilka długości samochodu od Wehrleina, który pod wpływem presji popełnił błąd i przestrzelił hamowanie do pierwszego zakrętu, co wykorzystali Rowland i Massa. Niemiec powrócił do rywalizacji na czwartej pozycji, przed Buemim.
Na niecałe 20 minut przed końcem doszło do najpoważniejszego incydentu, w którym Sam Bird potrącił Alexandra Simsa, wysyłając go w kierunku bariery. Kierowca BMW napotkał na swojej drodze Lucasa di Grassiego i uderzył w niego, eliminując z wyścigu reprezentanta Audi. Bird następnie wyprzedził swojego rodaka, podobnie jak jego zespołowy kolega Antonio Felix da Costa. To nie był koniec problemów dla Simsa, który został uderzony przez Robina Frijnsa w pierwszym zakręcie i wypadł poza punktowaną dziesiątkę.
Bird także finiszował poza punktami z powodu problemów z oponą, a na szóste miejsce awansował Evans, który finiszował przed przebijającym się z końca stawki Andre Lottererem, Alexem Lynnem, Stoffelem Vandoornem oraz Jose Marią Lópezem.
Na czele stawki Vergne utrzymywał natomiast niewielką, lecz pewną przewagę nad Rowlandem. Jadący na trzeciej pozycji Massa musiał do ostatnich metrów bronić się przed atakami ze strony Wehrleina, który dysponował większą ilością energii, lecz Brazylijczyk zdołał wywalczyć swoje pierwsze podium w Formule E. Pierwszą piątkę uzupełnił Buemi.
Dzięki wygranej, Vergne wyszedł na prowadzenie w klasyfikacji generalnej, wyprzedzając swojego zespołowego kolegę Lotterera.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | 51 okr. | |||
2 | 22 | Oliver Rowland | Nissan e.dams | + 0,201 | |||
3 | 19 | Felipe Massa | Venturi Formula E Team | + 1,261 | |||
4 | 94 | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | + 1,439 | |||
5 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 6,215 | |||
6 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 16,213 | |||
7 | 36 | André Lotterer | DS Techeetah | + 16,848 | |||
8 | 3 | Alex Lynn | Panasonic Jaguar Racing | + 18,112 | |||
9 | 5 | Stoffel Vandoorne | HWA Racelab | + 18,551 | |||
10 | 7 | José María López | Geox Dragon | + 18,860 | |||
11 | 64 | Jérôme d'Ambrosio | Mahindra Racing | + 21,488 | |||
12 | 17 | Gary Paffett | HWA Racelab | + 21,853 | |||
13 | 27 | Alexander Sims | BMW i Andretti Motorsport | + 26,934 | |||
14 | 8 | Tom Dillmann | NIO Formula E Team | + 31,861 | |||
15 | 66 | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | + 49,400 | |||
16 | 2 | Sam Bird | Envision Virgin Racing | + 1 okr. | |||
17 | 4 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | + 5 okr. | |||
NSK | 16 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | ||||
NSK | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | ||||
NSK | 48 | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | ||||
NSK | 6 | Maximilian Günther | Geox Dragon | ||||
DSK | 28 | António Félix da Costa | BMW i Andretti Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.