Mitch Evans został czwartym zwycięzcą w czterech wyścigach sezonu 2019/2020 Mistrzostw Formuły E. Nowozelandczyk objął prowadzenie już w pierwszym zakręcie rundy w Meksyku i niezagrożony zmierzał do mety, aby finiszować cztery sekundy przed António Félixem da Costą. Swoje pierwsze w tym sezonie podium wywalczył Sébastien Buemi.
Z pole position startował André Lotterer, lecz Evans zrównał się z nim już na dojeździe do pierwszego zakrętu. Niemiec próbował bronić swojej pozycji i przycisnął kierowcę Jaguara do ściany, co jednak obróciło się przeciwko niemu, gdy kolizja pomiędzy tą dwójką wypchnęła Porsche poza tor. Lotterer spadł na czwarte miejsce, wyprzedzony także przez Nycka de Vriesa oraz Buemiego. Nieco dalej, Nico Müller wyprzedził Robina Frijnsa w walce o szóste miejsce, a Edoardo Mortara awansował do pierwszej dziesiątki, wyprzedzając lidera klasyfikacji generalnej Stoffela Vandoorne’a.
De Vries szybko stracił wywalczoną na starcie drugą lokatę i znalazł się za Buemim, Lotterem oraz Samem Birdem. Na trzecim okrążeniu Holendra próbował objechał Müller, lecz zbyt szybko wszedł w pierwszy zakręt i rozbił się o zewnętrzną bandę, doprowadzając do wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Zanim wyścig został zneutralizowany, de Vriesa zdążył wyprzedzić jeszcze Robin Frijns.
Po wznowieniu rywalizacji, Bird wyprzedził Lotterera, by awansować na trzecią pozycję, a na kolejnym okrążeniu to samo zrobił de Vries. Pomiędzy tą dwójką wkrótce doszło do kontaktu, w którym Lotterer uszkodził swój samochód i musiał wycofać się z rywalizacji. W międzyczasie z wyścigu odpadł Felipe Massa, który urwał koło na wyjściu z pierwszego zakrętu.
Korzystając z trybu ataku, Bird wyprzedził Buemiego na 11. okrążeniu, po czym rzucił się w pościg za prowadzącym Evansem – ten w odpowiedzi również aktywował tryb ataku i utrzymywał dzięki temu bezpieczny dystans. Nieco dalej, pozycjami wymieniali się Vandoorne i ubiegłoroczny zwycięzca Lucas di Grassi.
Wewnętrzny pojedynek o szóstą lokatę toczyli kierowcy Techeetah – da Costa i Jean-Éric Vergne. Gdy Portugalczyk w końcu znalazł się przed aktualnym mistrzem serii, zaczął zbliżać się do de Vriesa i na 19. okrążeniu zaatakował go z wykorzystaniem systemu Fanboost. Kierowca Mercedesa w obronie również aktywował dodatkową moc i próbował zamknąć drzwi od wewnętrznej, a gdy to się nie udało, zaczął wracać na wyścigową linię – tam jednak napotkał na Robina Frijnsa, który zaczął składać się już w pierwszy zakręt i został wyrzucony z toru przez pędzącego Mercedesa. De Vries odpadł z wyścigu, z kolei Frijns kontynuował jazdę, lecz uszkodzony transponder zaczął stwarzać mu problemy przy próbie aktywacji trybu ataku.
Na niepowodzeniach rywali korzystał Vandoorne, który po wyprzedzeniu na 23. okrążeniu di Grassiego był już szósty. Do przodu przebijał się również Alexander Sims, który po starcie z 17. pola znajdował się na ósmej pozycji.
Gdy kierowcy Techeetah w końcu rozstrzygnęli wewnętrzny pojedynek na dziewięć okrążeń przed końcem, na czwartym miejscu znalazł się da Costa. Portugalczyk szybko rzucił się w pogoń za trzecim Buemim i wyprzedził 23. okrążeniu, a następnie obrał za cel Birda. Da Costa dogonił Brytyjczyka na 31. okrążeniu, a nawet zrównał się z nim w sekcji stadionowej, lecz ten skutecznie się bronił, wykorzystując tryb ataku. Reprezentant Virgin Racing niedaleko dalej popełnił jednak błąd i uderzył w bandę na wyjściu z trzeciego zakrętu, a kolejne uderzenie w końcówce okrążenia zakończyło jego wyścig.
Da Costa miał już przed sobą tylko Evansa, który jednak kontrolował przewagę i odniósł przekonujące zwycięstwo. Po wypadku Birda, na trzecie miejsce powrócił Buemi, za którym uplasował się Vergne. Sims na osiem okrążeń do mety wyprzedził di Grassiego, po czym ustanowił najszybsze okrążenie wyścigu, próbując dogonić Vandoorne’a. Brytyjczyk zmusił lidera klasyfikacji generalnej do błędu i Belg uszkodził swojego Mercedesa o bandę, co uniemożliwiło mu dojechanie do mety. Za di Grassim uplasowali się Oliver Rowland, Edoardo Mortara, a punktowaną dziesiątkę zamknęli startujący z końca stawki po wymianie skrzyni biegów Pascal Wehrlein i Jérôme d'Ambrosio.
Dzięki wygranej, Evans objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej, wyprzedzając jednym punktem Simsa. Kolejna runda Formuły E odbędzie się za dwa tygodnie na torze ulicznym w Marrakeszu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | 36 okr. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | + 4,271 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 6,181 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | + 14,331 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | 27 | Alexander Sims | BMW i Andretti Motorsport | + 19,244 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | + 28,346 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | 22 | Oliver Rowland | Nissan e.dams | + 29,750 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | + 30,204 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | 94 | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | + 31,132 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 64 | Jérôme d'Ambrosio | Mahindra Racing | + 32,818 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | 28 | Maximilian Günther | BMW i Andretti Motorsport | + 35,512 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | 6 | Brendon Hartley | Geox Dragon | + 36,399 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 | 3 | Oliver Turvey | NIO 333 FE Team | + 50,888 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 | 18 | Neel Jani | TAG Heuer Porsche FE Team | + 1:04,891 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NSK | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ FE Team | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NSK | 2 | Sam Bird | Envision Virgin Racing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NSK | 66 | Daniel Abt | Audi Sport ABT Schaeffler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NSK | 33 | Ma Qing Hua | NIO 333 FE Team | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NSK | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ FE Team | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NSK | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NSK | 19 | Felipe Massa | ROKiT Venturi Racing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NSK | 7 | Nico Müller | Geox Dragon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DSK | 51 | James Calado | Panasonic Jaguar Racing | + 30,796 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DSK | 4 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | + 33,665 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Najszybsze okrążenie: Alexander Sims – 1:10,520 na 31. okrążeniu |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.