Will Power sięgnął na torze Indianapolis po swoje pierwsze w tym sezonie zwycięstwo w IndyCar Series. Był to 33. triumf w karierze Australijczyka i 200. w historii zespołu Team Penske.
Power przystępował do wyścigu z pole position, mając obok siebie tegorocznego debiutanta Roberta Wickensa – tego już w pierwszym zakręcie wyprzedził Sébastien Bourdais, a za nimi zderzyli się Simon Pagenaud i Jordan King. Brytyjczyk zakopał się w żwirowej pułapce i wywołał pierwszą neutralizację.
Gdy wyścig został wznowiony na 5. okrążeniu, Wickens zrewanżował się Bourdaisowi i wyprzedził go w pierwszym zakręcie. Na czwartym miejscu znajdował się mistrz serii Josef Newgarden, za którym podążali Alexander Rossi i James Hinchcliffe.
Jako jeden z pierwszych na swój planowy pit-stop zjechał Hélio Castroneves, który zaliczał swój pierwszy tegoroczny występ. Wkrótce po nim boksy odwiedzili Pagenaud i Hinchcliffe, a na 20. kółku zjechali walczący o prowadzenie Power i Wickens.
Ten pierwszy zdecydował się na twarde opony, z kolei u Kanadyjczyka założono komplet z miękkiej mieszanki – nie trwało więc długo nim Wickens objął prowadzenie, wyprzedzając Powera od zewnętrznej w siódmym zakręcie.
Kierowca Schmidt Peterson Motorsports wypracował sobie czterosekundową przewagę przed swoim drugim zjazdem na 41. okrążeniu, kiedy to musiał wybrać twardą mieszankę. Power zjechał na kolejnym kółku i mógł założyć miękkie opony, na których szybko dogonił Wickensa i wyprzedził go w pierwszym zakręcie 50. okrążenia.
Australijczyk zaczął w szybkim tempie oddalać się od swojego rywala, któremu pomogła jednak neutralizacja – tą wywołał Josef Newgarden, który próbował wyprzedzić Sébastiena Bourdaisa w walce o trzecią lokatę, lecz uderzył w krawężnik i obrócił się w 12. zakręcie.
Cała stawka zjechała do boksów na 58. okrążeniu i wszyscy kierowcy założyli wtedy opony z miękkiej mieszanki. Mechanicy Wickensa szybciej obsłużyli jego samochód, lecz nie wystarczył to, aby wyjechał on z boksów przed Powerem. Za nimi, Scott Dixon przeskoczył Bourdaisa i wyszedł na trzecią lokatę.
Wyścig został wznowiony na 24 okrążenia przed metą, co zmuszało wszystkich do oszczędzania paliwa. Już na kolejnym kółku Bourdais stracił czwartą lokatę na rzecz Rossiego, a później Dixon wyprzedził Wickensa w walce o drugie miejsce.
Nowozelandczyk nie mógł jednak dogonić Powera, który przekroczył linię mety z przewagą nieco ponad dwóch sekund nad czterokrotnym mistrzem serii. Wickens zachował trzecią lokatę, a Bourdais wyprzedził w końcówce Rossiego i powrócił na czwarte miejsce. Castroneves był szósty, przed Hinchcliffem i Pagenaud, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Graham Rahal i Takuma Sato.
Kolejna runda IndyCar Series to Indianapolis 500, który odbędzie się 27 maja. Pierwsze treningi przed słynnym wyścigiem rozpoczną się już we wtorek 15 maja.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 12 | Will Power | Team Penske | 85 okr. | |||
2 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 2,2443 | |||
3 | 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 8,1621 | ||
4 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 8,7293 | |||
5 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | + 11,7462 | |||
6 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 14,3860 | |||
7 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 15,3368 | |||
8 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 17,2354 | |||
9 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 18,0987 | |||
10 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 23,1137 | |||
11 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 24,2632 | |||
12 | 19 | Zachary Claman De Melo | D | Dale Coyne Racing | + 30,0421 | ||
13 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 37,4374 | |||
14 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 41,3456 | |||
15 | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 41,6927 | |||
16 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 42,8434 | |||
17 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 45,0983 | |||
18 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 53,1086 | |||
19 | 32 | Kyle Kaiser | D | Juncos Racing | + 58,1755 | ||
20 | 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 1:11,7538 | |||
21 | 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 1:17,9918 | ||
22 | 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | ||||
23 | 26 | Zach Veach | D | Andretti Autosport | |||
24 | 20 | Jordan King | D | Ed Carpenter Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.