Dzień po Grand Prix Katalonii na torze w Barcelonie rozegrano drugą w tym sezonie oficjalną sesję testową kategorii MotoGP. Stawili się na nią wszyscy z wyjątkiem kontuzjowanego w sobotnim treningu Karela Abrahama. Niestety pierwszoplanową rolę odegrała dziś kapryśna pogoda, przez którą jazda zakończyła się zanim tak naprawdę na dobre się rozpoczęła.
Powyścigowe testy są dla ekip bardzo ważne z kilku powodów. Po pierwsze sprawdzane poprawki mogę być oceniane w odniesieniu do wyników uzyskiwanych przez cały weekend. W tym przypadku ważniejsze było jednak to, że po Grand Prix Niemiec, a więc już za niecały miesiąc, możliwość rozwijania przez ekipy fabryczne oprogramowań zostanie 'zamrożona' do końca sezonu. To oznaczało, że zespoły otrzymały ostatnią okazję do całodniowego testowania nowinek, które chciałyby do tego czasu wprowadzić.
Marc Márquez i Dani Pedrosa mieli w planach pracę nad elektroniką oraz równolegle nad motocyklem z sezonu 2014 i 2015. Suzuki zapowiadało, że skupi się na ulepszonym silniku i na zwiększaniu jego mocy (głównie przez odpowiednie mapowanie i ustawienia elektroniki). Eugene Laverty testował po raz pierwszy nowy wahacz, a Yonny Hernandez – elementy układu hamulcowego. Zawodnicy Yamahy, pytani w czasie wczorajszej konferencji o plany na poniedziałek, przyznali, że zespół nie przygotował żadnych poprawek, więc będą pracować nad drobiazgami.
Sesja rozpoczęła się o 10.30 i od samego początku na dwóch czołowych pozycjach plasowało się Suzuki. Niecałą godzinę później, chwilę po tym jak najlepszy czas ustanowił Bradley Smith, nad torem przeszła ulewa, która trwała kilka godzin. W tym czasie na wyjazd zdecydował się jedynie Nicky Hayden. Szanse na to, że asfalt wyschnie na tyle, aby myśleć o wyjeździe na slickach - były minimalne. Z tego powodu już w południe większość ekip zaczęła się pakować. Niektórzy jak chociażby najlepsi wczoraj – Jorge Lorenzo i Valentino Rossi – nie zdążyli nawet pojawić się na torze.
Ekipa Yamahy udaje się teraz na tor w Aragonii, gdzie już od jutra będzie brała udział w trwających 2 dni prywatnych testach. We wtorek wyjadą na oponach Michelin, dzień później – na tegorocznych Bridgestonach. Barcelony nie opuszcza Ducati, które na środę ma zaplanowaną kolejną jednodniową sesję.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Motocykl | Rezultat |
Okrążenia |
|
1 | 38 | Bradley Smith | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1:44.018 | 18 | |
2 | 25 | Maverick Viñales | Team Suzuki ECSTAR | Suzuki | +0.109 | 20 | |
3 | 41 | Aleix Espargaro | Team Suzuki ECSTAR | Suzuki | +0.109 | 11 | |
4 | 93 | Marc Márquez | Reprol Honda Team | Honda | +0.179 | 20 | |
5 | 68 | Yonny Hernandez | Pramac Racing | Ducati | +0.314 | 10 | |
6 | 26 | Dani Pedrosa | Reprol Honda Team | Honda | +0.368 | 16 | |
7 | 43 | Jack Miller | CWM LCR Honda | Honda | +0.494 | 28 | |
8 | 44 | Pol Espargaro | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +0.655 | 18 | |
9 | 6 | Stefan Bradl | Athina Forward Racing | Forward Yamaha | +0.729 | 14 | |
10 | 35 | Cal Crutchlow | CWM LCR Honda | Honda | +0.839 | 6 | |
11 | 69 | Nicky Hayden | Aspar MotoGP Team | Honda | +0.931 | 23 | |
12 | 45 | Scott Redding | EG 0.0 Marc VDS | Honda | +1.116 | 39 | |
13 | 9 | Danilo Petrucci | Pramac Racing | Ducati | +1.125 | 11 | |
14 | 19 | Alvaro Bautista | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +1.201 | 12 | |
15 | 63 | Mike Di Meglio | Avintia Racing | Ducati | +2.036 | 18 | |
16 | 70 | Loris Baz | Athina Forward Racing | Forward Yamaha | +2.331 | 4 | |
17 | 50 | Eugene Laverty | Aspar MotoGP Team | Honda | +2.499 | 19 | |
18 | 33 | Marco Melandri | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +3.089 | 25 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.