Thierry Neuville utrzymał prowadzenie po porannej sobotniej pętli Rajdu Sardynii, jednak przewaga nad Jari-Mattim Latvalą stopniała do zaledwie kilku sekund. Z kolei swoje pierwsze zwycięstwo na odcinkach specjalnych Rajdowych Mistrzostw Świata zdobył Kevin Abbring, który wykorzystał dobrą pozycję startową i odniósł swój pierwszy sukces na trasach WRC.
Neuville przez cały poranek prezentował równe i solidnie tempo, lecz tym razem nie przełożyło się to na wygrane oesy. Belg na dziesiątym odcinku specjalnym stracił 3 sekundy do Abbringa, który odniósł swoje pierwsze zwycięstwo na rajdowych trasach. „To uczucie jest naprawdę wspaniałe. Po wczorajszych problemach na porannej pętli zmieniliśmy coś w samochodzie, co poprawiło ogólny balans i teraz wszystko jest w porządku. Mam pewność siebie podczas jazdy i całość pracuje dobrze” – przyznał zadowolony Abbring.
Niestety, szczęście Abbringa nie trwało długo. Na najdłuższym odcinku Rajdu Sardynii – OS12 Monte Lerno – którego długość wynosiła aż 44.26 km, w jego samochodzie doszło do przebicia lewej przedniej opony, lecz Holender był w stanie kontynuować jazdę.
Po pierwszej sobotniej pętli nadal prowadził Neuville, jednak jego przewaga nad Latvalą stopniała do zaledwie 2,9 sekundy. „Dałem z siebie wszystko. Przejazd był całkiem dobry. Być może pod koniec odcinka jechałem zbyt ostrożnie. W niektórych miejscach miałem problemy ze skręcaniem, w szczególności kiedy było ślisko, z trudem utrzymywałem samochód na czystej linii. Nie było jednak błędów. Pojechałem dobrze, ale nic więcej nie mogę zrobić”
– przyznał Neuville po najdłuższym odcinku specjalnym Rajdu Sardynii.
Podczas gdy zarówno Neuville, jak i Latvala zdecydowali się na dobór opon twardych, pozostali wybrali miękkie ogumienie. Spowodowało to, że Ogier, który nadal otwiera trasę, utracił piątkową przewagę nad zespołowym kolegą z Volkswagena, Andreasem Mikkelsenem i kierowcą M-Sportu, Madsem Østbergiem. Różnica między tą trójką wynosi zaledwie 3 sekundy, co zapowiada interesującą rywalizację o podium przed dalszą częścią Rajdu Sardynii.
Szóste miejsce utrzymał Dani Sordo, który nie był specjalnie zadowolony z balansu swojego samochodu i doboru opon. Na kolejnej pozycji znalazł się Ott Tänak, który był najszybszy na OS11, ósmy jest Henning Solberg, a do czołowej dziesiątki awansowali Eric Camilli i Martin Prokop.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | ||
1 | 20 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul |
Hyundai Motorsport N | 2:11:39,6 | ||
2 | 2 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila |
Volkswagen Motorsport | + 2,9 | ||
3 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
Volkswagen Motorsport | + 55,3 | ||
4 | 5 | Mads Østberg Ola Floene |
M-Sport World Rally Team | + 55,6 | ||
5 | 9 | Andreas Mikkelsen Anders Jaeger |
Volkswagen Motorsport II | + 58,5 | ||
6 | 4 | Dani Sordo Marc Martí |
Hyundai Motorsport | + 1:29,9 |
||
7 | 12 | Ott Tänak Raigo Molder |
DMACK World Rally Team | + 2:34,6 | ||
8 | 16 | Henning Solberg Ilka Minor |
Solberg Henning | + 3:37,2 | ||
9 | 6 | Eric Camilli Benjamin Veillas |
M-Sport World Rally Team | + 4:57,5 | ||
10 | 47 | Karl Kruuda Martin Järveoja |
Drive DMACK Trophy Team | + 8:17,8 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.