Neuville kontroluje tempo w Rajdzie Sardynii, pech Mikkelsena i Østberga

Thierry Neuville po spokojnej porannej pętli podkręcił tempo i utrzymał prowadzenie w Rajdzie Sardynii. Belg przed ostatnim dniem rywalizacji ma 16,1 sekundy przewagi nad Jari-Mattim Latvalą i coraz pewniej zmierza po drugie zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Neuville rozpoczął dzisiejszą popołudniową pętlę mając zaledwie kilka sekund przewagi nad kierowcą Volkswagena, jednak na OS13, czyli drugim przejeździe po Monti di Ala, Belg był w stanie odskoczyć aż o 10,8 sekundy. Latvala na kolejnym oesie odpowiedział nieznacznie, odrabiając 0,8 sek. względem lidera, jednak ostatecznie to kierowca Hyundaia na drugim przejeździe po najdłuższym odcinku rajdu – Monte Lerno – dołożył kolejne 3,2 sekundy do swojej przewagi.

Latvala co prawda nadal ma szansę na zmniejszenie straty do Neuville’a, jednak podczas niedzielnych zmagań do przejechania załogi będą mieć ponad 40 kilometrów odcinków specjalnych. Fin przyznał pod koniec dnia, że nie był w stanie pojechać szybciej. „Nie mogłem zrobić tego lepiej, ten odcinek był bardzo dobry. Jeśli Thierry jest szybszy, to należy mu się szacunek. W ostatnich trzech latach uszkodziłem swój samochód na pierwszym odcinku specjalnym. Czasami po prostu trzeba słuchać swojego głosu i zachować spokój” – przyznał na koniec Latvala.

Lider mistrzostw, Sébastien Ogier, który przez dwa dni otwierał trasę, samotnie jedzie po trzecie miejsce. Trzykrotny mistrz WRC był uwikłany w walkę o trzecią pozycję z Madsem Østbergiem i Andreasem Mikkelsenem, jednak ostatnia dwójka odpadła z dalszej rywalizacji w wyniku problemów.

Zespołowy kolega Ogiera, Andreas Mikkelsen, odpadł jako pierwszy na przedostatnim sobotnim odcinku specjalnym, kiedy uderzył w kamień na pod koniec oesu i został zmuszony do wycofania się. Wcześniej otrzymał on karę 10 sekund za zbyt późny przyjazd do serwisu.

Sprawiło to, że o najniższy stopień podium walczyli Ogier i Østberg, lecz później kierowca M-Sportu zatrzymał swój samochód z nieznanym problemem, by ostatecznie odpaść z rajdu.

Na problemach innych najwięcej uzyskał Dani Sordo, który jednak sam nie uniknął kłopotów związanych z przepustnicą i z przegrzewaniem. Hiszpan mimo tego znalazł się na wysokiej, czwartej pozycji. Kolejnym beneficjentem był Ott Tänak, który w czasie całego rajdu także napotkał na usterki.

Szósty jest Henning Solberg, który traci 5:30 min do Neuville’a oraz 40 sekund do Tänaka, a Eric Camilli zajmuje siódmą lokatę. Czołową dziesiątkę uzupełniają Karl Kruuda, Martin Prokop oraz Jan Kopecký.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 20
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Motorsport N 3:07:35,2
2 2
Jari-Matti Latvala
Miikka Anttila
Volkswagen Motorsport + 16,1
3 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Volkswagen Motorsport + 1:15,0
4 4
Dani Sordo
Marc Martí
Hyundai Motorsport + 2:19,2
5 12
Ott Tänak
Raigo Molder
DMACK World Rally Team + 4:50,6
6 16
Henning Solberg
Ilka Minor
Solberg Henning + 5:32,4
7 6
Eric Camilli
Benjamin Veillas
M-Sport World Rally Team + 5:38,5
8 47
Karl Kruuda
Martin Järveoja
Drive DMACK Trophy Team + 11:35,3
9 21
Martin Prokop
Jan Tománek
Jipocar Czech National Team + 12:33,1
10 43
Jan Kopecký
Pavel Dresler
Škoda Motorsport + 13:31,6

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze