DTM na Oschersleben – zapowiedź weekendu

Na tę rundę Niemcy czekali od tygodni. Po trzech weekendach wyścigowych rozegranych poza niemiecką granicą, Deutsche Tourenwagen Masters powracają do swojej ojczyzny, a zaczną od wizyty w Magdeburger Börde.

Motorsport Arena Oschersleben jest jednym z najnowocześniejszych torów w Europie, który odpowiada najwyższym standardom bezpieczeństwa. W czerwcu 1996 rozpoczęto pracę nad obiektem i rok później w lipcu oddano tor długości 3,696 kilometrów i szerokości 11-13 metrów. Oschersleben składa się z 14 zakrętów (7 lewych i 7 prawych), a najwyższe prędkości, czyli około 230km/h, osiągane są na prostej linii startu-mety.

Obiekt jest szczególnie lubiany przez fanów, którzy przebywając na trybunach, znajdują się 6-8 metrów wyżej od powierzchni toru, co daje im możliwość dokładnej i komfortowej obserwacji wydarzeń. Na Oschersleben bardzo ważne są kwalifikacje i uzyskanie w nich jak najlepszego pola, ponieważ tor jest ciężki do wyprzedzania i rzadko widzi się tutaj te manewry. Rekord okrążenia 1:21,255 min. należy do Joey Handa, kierowcy BMW, który osiągnął ten wynik w 2013 roku.

W zeszłym roku na Oschersleben triumfował Christian Vietoris z ekipy Mercedes. Tym razem najlżejszymi samochodami pojadą zespoły BMW, co powinno dać im zysk 0,5 sekundy na okrążeniu. To jednak marka Audi, mimo najcięższych pojazdów, wróci do Niemiec w roli faworytów. W najbliższy weekend na Oschersleben nie pojawią się jedynie samochody turystyczne. Widzowie będą mogli cieszyć się także ze spotkania z zawodnikami Audi TT-Cup, Porsche Carrera Cup Deutschland oraz ADAC Formuła 4.

Gary Paffett krótko opisał jeden ze swoich ulubionych torów: „Oschersleben to trudny obiekt, który bardzo mi się podoba. Wysokie krawężniki sprawiają, że kierowca nie może popełnić żadnego błędu. Ciągle jedzie się na limicie. Najlepszym miejscem do wyprzedzania jest pierwszy zakręt, ale najlepiej wykorzystać do tego DRS, bo inaczej ciężko jest o dobry manewr. Najcięższe są trzy kolejne zakręty w lewo. Trzeba utrzymać samochód na torze, do tego atakować przeciwnika i jeszcze ostrożnie wyprowadzić auto tak, żeby dobrze dohamować do prawego zakrętu. To jest odcinek–wyżyna tego toru”.

W sobotę sesja kwalifikacyjna wystartuje o 11:00, a wyścig rozpocznie się o 13:30. Natomiast w niedzielę walka o pozycje startowe ruszy o 11:35, a o punkty o 15:10. Relację można obejrzeć na kanale telewizyjnym Das Erste albo na oficjalnym profilu YouTube DTM.

Źródła: sportschau.de; dtm.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze