W 2014 Rebellion razem z Oreca!

Szwajcarski zespół Rebellion Racing wystartuje w sezonie 2014 w nowym prototypie Rebellion R-One. Konstruktorem pojazdu będzie francuski warsztat Oreca.

Jeden z czołowych, prywatnych zespołów ostatnich lat startujących w kategorii LMP1, korzystał dotychczas z prototypów brytyjskiego Lola Cars – tegoroczne problemy finansowe Brytyjczyków i praktyczny upadek działu pojazdów wyścigowych stawiał jednak pod sporym znakiem zapytania dalszą współpracę Rebelliona z Lolą. Problem był tym większy, że nadchodzący sezon niemal wymagał powstania nowej konstrukcji, głównie przez zmiany w regulaminie technicznym prototypów LMP1 – w tej sytuacji, Rebellion więc postanowił po raz pierwszy zmienić dostawcę pojazdów i związać się z warsztatem, który obecnie współpracuje również z fabryczną ekipą Toyoty.

Właśnie ten związek mógł być tu jednym z powodów wyboru francuskiego warsztatu – Toyota współpracowała mianowicie z Rebellionem przy pierwszym etapie jej powrotu do LMP1, czyli stworzenia w roku 2011 silnika do prototypów tej kategorii (z którego obecnie korzysta właśnie Rebellion). W przeciwieństwie do Loli, nowa konstrukcja Oreca będzie jednak pojazdem stworzonym na wyłączność dla szwajcarskiej ekipy – dlatego też już ochrzczono ją specyficzną nazwą „Rebellion R-One”. Związki Rebelliona z Toyotą i Toyoty z Oreca sprawiają natomiast, iż nowy prototyp wyposażony będzie w zmodernizowaną jednostkę napędową RV8KLM od Japończyków.

„Nowy regulamin sezonu 2014 stanowi doskonałą okazję dla prywatnych zespołów LMP1 do zwycięstw w całych wyścigach. W Rebellion Racing jesteśmy tą perspektywą zmotywowani, a po wejściu na stałe do LMP1 przez ostatnie lata, chcemy powiększać nasze sukcesy i wejść na jeszcze wyższy ich poziom” – stwierdził Bart Hayden, menedżer zespołu. „Jesteśmy zachwyceni, że tak wcześnie możemy już określić naszą przyszłość w kategorii LMP1. Wybraliśmy Oreca do budowy naszego Rebelliona R-One, ponieważ mają oni wiele sukcesów, stworzyli wiele wspaniałych konstrukcji i podzielają naszą pasję do wyścigów Endurance. Przed nami wiele pracy, by być gotowym na sezon 2014 – wszyscy jednak z niecierpliwością czekamy na nadchodzące wyzwania”.

Kilka słów powiedział także charyzmatyczny prezydent Oreca, Hugues de Chaunac:
„Wszyscy w Oreca jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Rebellion Racing. To zespół, który dowiódł już swoich możliwości w LMP1 i który ma spore ambicje. Ten projekt doskonale pasuje do naszych konstruktorskich działań rozwojowych i jesteśmy nim zmotywowani do zrobienia tego profesjonalnie. Podzielamy pragnienie do stawienia czoła temu wciągającemu wyzwaniu”.

Z tej współpracy, zadowolony jest również prezydent ACO, Pierre Fillon – szczególnie cieszy go fakt, iż prywatny zespół LMP1 nie schodzi ze sceny, ale postanawia stawić czoło fabrycznym zespołom tej kategorii:
„Budując nowy prototyp LMP1, francuska firma (Oreca) posuwa się naprzód w udziale w umożliwieniu Rebellionowi zwiększenia ambicji w tej kategorii. Ta współpraca pokazuje również podstawy nowych przepisów opracowanych przez ACO już w roku 2009, a wchodzących w życie w sezonie 2014”.

Rebellion R-One dołącza więc do stawki prototypów LMP1, które mają pojawić się w przyszłym, odmienionym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata. Wśród zespołów fabrycznych, obecność zapowiadają ekipy Audi, Toyota, Porsche, współpracujący z warsztatem Kodewa i firmą Praga Lotus oraz niedawno ukazujący projekt swojego nowego pojazdu S103, japoński Dome – a prywatnie także pojazd brytyjskiego warsztatu Perrinn Limited, który niedawno zaprezentował projekt swojej konstrukcji LMP1. Możliwe, że pojawi się tu również pojazd stworzony wspólnie przez OAK Racing, HPD i współpracującą z Hondą firmę Wirth Research – konkretnych informacji na ich temat jak na razie jednak nie ma.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze