Lewis Hamilton ponownie okazał się najszybszym zawodnikiem w drugim piątkowym treningu przed Grand Prix Chin na torze w Szanghaju. Za nim ponownie znaleźli się Kimi Raikkonen i Valtteri Bottas.
Pogoda w piątkowe popołudnie w Szanghaju nie uległa zmianie od pierwszej sesji treningowej. Jako że kierowcy byli już zaznajomieni z panującymi na torze warunkami od razu zabrali się do pracy.
Pierwszym konkurencyjnym wynikiem był czas na poziomie 1:36s odnotowany przez podróżującego na miękkich oponach Romaina Grosjeana, jednak w kolejce do pierwszego miejsca w tabeli czasów czekali kolejni zawodnicy.
Francuza szybko wyprzedzili Hartley i Ericsson, ale już po chwili na czele stawki mieliśmy Hulkenberga i Sainza. Na szybkim okrążeniu był również Kimi Raikkonen, jednakże komunikat od jego inżyniera wyścigowego mówiący o problemie ze skrzynią biegów ściągnął Fina do alei serwisowej.
Z boksów na miękkich oponach wyjechali tymczasem zawodnicy Force India, którzy zaliczyli jeszcze lepsze kółka niż reprezentaci Renault, schodząc poniżej 1:36s. Porównywalny wynik zanotował także Fernando Alonso.
Sytuacja unormowała się gdy na torze pojawili się zawodnicy Mercedesa. Podróżujący na pośredniej mieszance Valtteri Bottas od razu zameldował się na czele stawki z wynikiem 1:34.387s, a chwilę później z fotela lidera zepchnął go jego partner, legitymujący się 1:34.197s. Brytyjczyk jechał jednak na miękkich gumach.
Zanim Hamilton zameldował się na czele tabeli mocno przyblokował przednią oś na dohamowaniu do 4. zakrętu, a chwilę później ta sama sytuacja przydarzyła się również Sebastianowi Vettelowi. W międzyczasie na trzecie miejsce wskoczył natomiast Daniel Ricciardo.
Seb, podobnie jak chwilę wcześniej Lewis, drugie kółko przejechał już bezbłędnie i wyrównał rezultat Valtteriego Bottasa. Po drugiej stronie garażu Scuderii mechanicy nie mieli większych problemów z naprawieniem skrzyni biegów Kimiego Raikkonena i mistrz świata po kilku minutach był juz z powrotem na torze. Na swoim pierwszym kółku odnotował 1:34.584s, co dawało mu 7. pozycję. Na drugim zdołał zejść już do 1:34.311s, ale nie wystarczyło mu to do pokonania Lewisa, ponieważ 4-krotny mistrz świata w tym samym czasie urwał od swojego wyniku 0,3s i wykręcił 1:34.179s.
Szybko po pierwszym stincie przyszła pora na kolejny. Po wyścigowym pit-stopie Hamilton powrócił na tor już na ultra-miękkiej mieszance, z której od razu zrobił świetny użytek. Dzięki rekordom we wszystkich sektorach Brytyjczyk umocnił się na prowadzeniu z wynikiem 1:33.482s.
Chwile później podobnie postąpił Valtteri Bottas, ale jego czas okazał się o 0.033s gorszy. Mimo że różnica między kierowcami Mercedesa nie była kolosalna, między nich zdołał wcisnąć się następnie Kimi Raikkonen, zaliczając jedną nitkę toru w Szanghaju zaledwie o 0.007s wolniej od Hamiltona. Z niewiele gorszej strony zaprezentował się Sebastian Vettel, który stracił do lidera 0.108s.
Analizując tempo czołówki mogliśmy dojść do wniosku, że najlepsze tempo prezentował Kimi Raikkonen. Fin odnotował rekordy w pierwszym i trzecim sektorze i najprawdopodobniej zrobiłby to również w środkowym, gdyby nie wolny Marcus Ericsson, na wyprzedzenie którego mistrz świata z 2007 roku potrzebował dodatkowe 0.125 sekundy.
Na dobry rezultat na ultra-miękkich oponach liczyli również zawodnicy Red Bulla. Mniej więcej udało się to Maxowi Verstappenowi, ponieważ młody Holender uplasował się na piątym miejscu z półsekundową stratą do Hamiltona. Nieco gorzej radził sobie Daniel Ricciardo, który narzekał na przekazywanie mocy i funkcjonowanie pedału gazu. Australijczyka stać było dopiero na 9. miejsce i czas na poziomie 1:34.557s. Przed nim plasowali się natomiast kierowcy Renault i Kevin Magnussen.
Gdy cała stawka skupia się na kręceniu szybkich okrążeń jesteśmy świadkami największej ilość przygód. Nie inaczej było w przypadku tego treningu, kiedy zaliczyli je Lance Stroll, Kevin Magnussen, Romain Grosjean i Brendon Hartley. Nowozelandczyk był jednym z najmniej zadowolonych zawodników, który informował swojego inżyniera, że jego Toro Rosso z okrążenia na okrążenie sprawuje się coraz gorzej. Podobne wrażenia miał także Max Verstappen.
Na ostatnie pół godziny sesji kierowcy przerzucili się na sprawdzanie samochodów z dużym obciążeniem paliwa na pokładzie. Czasy okrążeń standardowo wzrosły o kilka sekund, przez co skończyły się również poprawy czasów. Co więcej, inżynier wyścigowy Stoffela Vandoorne informował, że jeszcze przed flagą w szachownice powinniśmy się spodziewać kropel deszczu.
W trakcie dłuższych przejazdów nie działo się nic specjalnego, za wyjątkiem problemów z niedokręconym kołem w samochodzie Stoffela Vandoorne. Po niedokładnym pitstopie Belg musiał nagle zatrzymać się na poboczu.
Wkrótce potem nad Szanghaj nadciągnął deszcz, który definitywnie zakończył trening pozostawiając Lewisa Hamiltona na pierwszym miejscu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | 1:33,482 | |||
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 0,007 | |||
3 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 0,033 | |||
4 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0,108 | |||
5 | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | + 0,341 | |||
6 | 27 | Nico Hülkenberg | Renault Sport Formula One Team | + 0,831 | |||
7 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 0,976 | |||
8 | 55 | Carlos Sainz Jr | Renault Sport Formula One Team | + 0,991 | |||
9 | 3 | Daniel Ricciardo | Aston Martin Red Bull Racing | + 1,075 | |||
10 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Formula 1 Team | + 1,150 | |||
11 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 1,310 | |||
12 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso | + 1,367 | |||
13 | 31 | Esteban Ocon | Sahara Force India F1 Team | + 1,392 | |||
14 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Formula 1 Team | + 1,681 | |||
15 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso | + 1,851 | |||
16 | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams Martini Racing | + 1,858 | |||
17 | 9 | Marcus Ericsson | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 2,142 | |||
18 | 16 | Charles Leclerc | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 2,434 | |||
19 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 2,989 | |||
20 | 18 | Lance Stroll | Williams Martini Racing | + 3,665 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.