W jedynej sesji treningowej przed Grand Prix Austrii Formuły 1 najszybszy był Max Verstappen. Kierowca Red Bulla uzyskał najlepszy czas w samej końcówce treningu, notując na oponie pośredniej 1:05,742. Drugi był Carlos Sainz Jr, a trzeci drugi z kierowców Ferrari Charles Leclerc.
Po zapaleniu się zielonych świateł, na tor od razu wyjechał Max Verstappen, obaj kierowcy Mercedesa oraz kierowcy Alfy Romeo. Po chwili dołączyli do nich kierowcy McLarena oraz Astona Martina. Kierowcy od razu zabrali się do pracy. W tabeli z wynikami dość szybko zapisali się obaj kierowcy Mercedesa oraz Red Bulla.
Podczas weekendu w Austrii na tor wyjechał po raz pierwszy ulepszony McLaren, jednak poprawki otrzymał tylko Lando Norris. Również w Williamsie było widać nowości z którymi musiał się zapoznać Logan Sargeant, który wyjechał na tor samochodem pokrytym farbą flow-viz z lewej strony. Testy trwały również w Haasie, który zamontował w swoim samochodzie specjalny czujnik na nosie, aby w końcu poznać powód, dla którego zespół ma problemy z tempem wyścigowym.
New upgrades means plenty of flow-vis. 👀
— McLaren (@McLarenF1) June 30, 2023
It helps us understand the airflow over our car. 👊#AustrianGP pic.twitter.com/qTCjZ8Et9W
W początkowej fazie treningu kierowcy sporo wyjeżdżali poza tor. Między innymi w pierwszym zakręcie hamowanie przestrzelili Carlos Sainz Jr oraz Yuki Tsunoda.
Hamilton sparks his way to the top three ✨
— Formula 1 (@F1) June 30, 2023
He's currently behind the Red Bull pair of Perez and Verstappen#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/1ULfQhAWEY
Na półmetku sesji na czele znajdował się Lewis Hamilton, który swój czas 1:06,416 uzyskał na oponie twardej. Drugi – ze stratą 0,182 sekundy – również na oponie twardej był Verstappen, a trzeci Fernando Alonso. Hiszpan tracił do prowadzącego kierowcy Mercedesa 0,240 sekundy uzyskując swój rezultat na oponie pośredniej.
Jedynymi kierowcami, którzy wyjechali oponie miękkiej byli obaj kierowcy Williamsa, którzy zajmowali odpowiednio piąte miejsce – Alex Albon – oraz Logan Sargeant, który był osiemnasty. W czołowej dziesiątce, oprócz obu kierowców Red Bulla, Fernando Alonso oraz Albona, szósty był Lance Stroll, siódmy Yuki Tsunoda, ósmy Esteban Oocn, dziewiąty Valtteri Bottas, a dziesiąty Lando Norris.
Tak jak wcześniej przyznał Günther Steiner, Haas kontynuował testy. Obaj kierowcy najpierw wyjechali blisko siebie, aby zebrać jak najwięcej danych, a następnie Kevin Magnussen pojawił się na torze na używanej pośredniej mieszance Pirelli.
The boys box following their first set of laps 👇
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 30, 2023
P11 Kevin ⏱️ 1:07.502
P17 Nico ⏱️ 1:08.001#HaasF1 #AustrianGP #FP1 pic.twitter.com/x0sbERwt86
Na dwadzieścia minut przed końcem treningu dość odległe miejsca zajmowali obaj kierowcy Ferrari. Sainz był siedemnasty, a Charles Leclerc szesnasty. W obu samochodach było zamontowane zmodyfikowane przednie skrzydło. Przez całą sesję kierowcy mieli problemy z pokonywaniem trzeciego zakrętu, co kończyło się najazdem na «wysoki krawężnik» i efektowne iskry spod podłogi.
Na siedemnaście minut przed końcem treningu kierowcy zaczęli pojawiać się na oponie miękkiej i przeprowadzać symulację kwalifikacji. Na szóste miejsce awansował Oscar Piastri, który tracił do kierowcy Mercedesa 0,393 sekundy. Odmienną taktyką wykazały się Srebrne Strzały, które wypuściły Brytyjczyka z większą ilością paliwa, aby przetestował dłuższe przejazdy.
Swój czas na oponie miękkiej poprawił między innymi Lance Stroll. Kanadyjczyk awansował na drugie miejsce ze stratą 0,134 sekundy. Swoje dziewiętnaste miejsce poprawił Logan Sargeant, który awansował na ósme miejsce. Na osiem minut przed końcem treningu z samochodu wysiadł Lando Norris, a Hamilton wyjechał na tor na świeżym komplecie miękkich opon. Podobnie jak Leclerc, który po rekordzie w drugim sektorze awansował na czoło stawki z czasem 1:06,209.
Kierowca Ferrari nie zagrzał zbyt długo miejsca na czele stawki. Jego czas – na oponie pośredniej – poprawił Verstappen. Po chwili na czele już znajdował się Sainz, który na świeżym komplecie miękkich opon był szybszy od kierowcy Red Bulla o 0,101 sekundy. Na dziewiąte miejsce awansował Kevin Magnussen, natomiast Nico Hülkenberg był tylko dziewiętnasty.
Rzutem na taśmę w samej końcówce treningu Max Verstappen – po kilku wolniejszych okrążeniach – uzyskał najlepszy czas jedynego treningu na torze Spielberg – 1:05,742 dokonując tego na oponie pośredniej. Za nim znaleźli się obaj kierowcy Ferrari, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Lance Stroll, Kevin Magnussen, Fernando Alonso, George Russell, a dziesiątkę zamknął Guanyu Zhou.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | 1:05,742 | 30 | |||
2 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 0,241 | 32 | |||
3 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 0,270 | 33 | |||
4 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,509 | 34 | |||
5 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 0,520 | 32 | |||
6 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 0,598 | 29 | |||
7 | 20 | Kevin Magnussen | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,755 | 27 | |||
8 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 0,914 | 31 | |||
9 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,954 | 28 | |||
10 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1,038 | 33 | |||
11 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 1,052 | 23 | |||
12 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 1,067 | 36 | |||
13 | 27 | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,104 | 30 | |||
14 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1,105 | 33 | |||
15 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | + 1,243 | 34 | |||
16 | 21 | Nyck de Vries | Scuderia AlphaTauri | + 1,275 | 36 | |||
17 | 2 | Logan Sargeant | Williams Racing | + 1,276 | 25 | |||
18 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 1,460 | 30 | |||
19 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 1,545 | 28 | |||
20 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,626 | 20 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.