Gasly zwycięża w głównym wyścigu na Węgrzech

Pierre Gasly skutecznie odparł ataki kolegi z zespołu PREMA Powerteam, Antonio Giovinazziego, by odnieść zwycięstwo w głównym wyścigu GP2 na torze Hungaroring. Pierwszą trójkę uzupełnił Siergiej Sirotkin z ART.

Pomimo wcześniejszych opadów deszczu, tor był suchy na czas startu. Pierwsze pole zajął Pierre Gasly, który o ponad 0,7 sekundy pokonał drugiego w sesji kwalifikacyjnej Siergieja Sirotkina.

Wyścig zaczął się po dwóch okrążeniach formujących, po tym jak Sergio Canamasas zgasił swój samochód na polach startowych i musiał zostać zepchnięty do alei serwisowej, skąd rozpoczął zawody. Druga próba startu przebiegła pomyślnie, a Gasly obronił swoją pozycję. Z trzeciego pola świetnie poradził sobie Giovinazzi, a drugi na starcie Sirotkin spadł w głąb stawki. W jej środku trwała zacięta walka pomiędzy Lucą Ghiotto, a Mitchem Evansem, którą w szykanie wygrał kierowca Trident. Niestety dalsza część okrążenia nie przebiegła po myśli Włocha i spadł na  jedenaste miejsce. Pech dopadł również Seana Galaela, który przebił oponę na początku drugiego okrążenia po kontakcie z Jimmym Erikssonem i musiał toczyć się do alei serwisowej, tracąc mnóstwo czasu.

Już po trzech okrążeniach Gasly znacznie oddalił się od reszty stawki, dyktując tempo. Drugi Giovinazzi tracił do niego 2,8 s, a trzeci Nato ponad cztery sekundy. Sirotkin powoli odrabiał stratę po starcie gonił francuskiego kierowcę i długo utrzymywał stratę w okolicach pół sekundy. Na siódmym okrążeniu Jimmy Eriksson pokonał Nicolasa Latifiego w walce o szesnastą pozycję, a na kolejnym okrążeniu powtórzył swój manewr na prostej startowej w celu wyprzedzenia Daniela DeJonga.

Już po dziewięciu okrążeniach do boksów zjechali Marvin Kirchhoffer i Jordan King, otwierając okienko w pierwszej fazie wyścigu. Okrążenie później zjechała czołówka – wśród tych kierowców znaleźli się Giovinazzi i Pic. W międzyczasie Canamasas otrzymał karę doliczenia pięciu sekund do wyników za przekroczenie granic toru. Na jedenastym okrążeniu zjechał Pierre Gasly, a rekord okrążenia wykręcił Sirotkin.

W opałach znalazł się Oliver Rowland. Lider klasyfikacji jeszcze przed rozpoczęciem pit-stopów znajdował się dopiero na osiemnastej pozycji. Sirotkin, pomimo krótkiego postoju, nie zdołał pokonać Normana Nato. Rosjanin odczekał jednak, aż opony uzyskają optymalną temperaturę i podjął walkę z Nato, którą wygrał w drugim zakręcie. Chwilę później Giovinazzi zyskał dwie pozycje, wykorzystując świeższe opony do awansu na trzynastą lokatę i mógł rozpocząć odrabianie straty do Gasly'ego.

Na tym samym okrążeniu doszło do kontaktu pomiędzy Galaelem, a Canamasasem. Hiszpan nie zostawił wystarczającej ilości miejsca kierowcy z Monako i doszło do kontaktu – kolejnego z udziałem kierowcy ekipy Carlin.

W połowie wyścigu Sirotkin dogonił Giovinazziego. Rosjanin wykazywał znacznie lepsze tempo na twardej mieszance i zyskiwał do wirtualnej czołówki. Kierowcy na pozycjach od pierwszej do ósmej nie wykonali jeszcze swoich zjazdów. Na czele Luca Ghiotto próbował wyprzedzić drugiego Gustava Malję, jednak zblokował koło na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i stracił miejsce na rzecz Alexa Lynna. Na kolejnym okrążeniu Włoch zjechał do alei serwisowej. Z tyłu stawki pozycje tracił Jeffri, którego na 21. okrążeniu w walce o 17. lokatę wyprzedził Markelow. Kolejnym kierowcą ukaranym przez sędziów był Philo Paz Armand. Indonezyjczyk został drugim po Canamasasie zawodnikiem, któremu doliczone zostało pięć sekund.

W korespondencyjnej walce o prowadzenie Pierre Gasly zrównał się czasami okrążeń z Rafaele Marchiello. Włoch długo utrzymywał się na torze korzystając ze zużytej, twardej mieszanki opon. Mimo dużego przebiegu opon, drugi oddech złapał Jimmy Eriksson. Szwed poprawiał czasy okrążeń goniąc lidera wyścigu. Kierowca Russian Time zjechał jednak do alei serwisowej i uplasował się na czwartej pozycji.

W tym czasie karę 10 sekund stop&go otrzymał Ghiotto. Kierowca Trident zyskał miejsce poza torem. Kłopoty nie omijały również Luki Ghiotto. Najpierw zespół zgubił oponę, która potoczyła się w kierunku pit lane, a następnie próba wyprzedzenia Kirchhoffera o mało nie zakończyła się obrotem Włocha.

Na czele Sirotkin wciąż nie był w stanie dogonić Giovinazziego, a Marchiello zaczął odrabiać stratę do Gasly'ego, do którego tracił siedem sekund. Na sześć okrążeń do mety zarówno Eriksson, jak i Rowland nie zjechali do pit stopów, a mimo to potrafili utrzymać tempo kierowców jadących na świeżych oponach. Jadący na czwartej i piątej pozycji Giovinazzi i Sirotkin jechali niemal identycznym tempem, w odległości 0,7 sekundy, a kierowca ART nie próbował szukać miejsca do ataku na Włocha.

Rowland zjechał do alei serwisowej dopiero na 32. okrążeniu. Wyjechał dopiero na czternastym miejscu. Końcówka wyścigu okazała się problematyczna dla Ghiotto. Włoch stracił pozycję na rzecz Latifiego, jednak obydwaj mieli kłopoty z utrzymaniem na torze, na wjeździe na prostą startową, wypadając na sztuczną trawę, gdzie było jeszcze sporo wody.

Na dwa okrążenia przed końcem do boksów zjechał Eriksson, spadając do drugiej dziesiątki. Na ostatnim okrążeniu Gasly'ego dogonił Giovinazzi, który oderwał się od Sirotkina, jednak nie dogonił Francuza. Czwarty, po świetnej pogoni był Marchiello, za którym dojechali Pic, Matsushiita i Nato. Dziesiątkę zamknęli King, Markelov i Evans. Do mety nie dojechał Eriksson, któremu zawiódł samochód w samej końcówce wyścigu. Kolejną karę dostał w końcówce Canamasas, a sędziowie doliczyli mu łącznie 10 sekund do czasu wyścigu. Dwunasty na mecie Rowland stracił nie dowiózł punktów i utracił pozycję lidera klasyfikacji generalnej na rzecz Gasly'ego.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 21 Pierre Gasly Prema Racing 36 okr.
2 20 Antonio Giovinazzi Prema Racing + 1.365
3 2 Siergiej Sirotkin ART Grand Prix + 2.835
4 9 Raffaele Marciello Russian Time + 7.616
5 12 Arthur Pic Rapax + 9.908
6 1 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix + 12.861
7 3 Norman Nato Racing Engineering + 17.713
8 4 Jordan King Racing Engineering + 21.906
9 10 Artem Markelow Russian Time + 22.101
10 7 Mitch Evans Pertamina Campos Racing + 23.980
11 22 Oliver Rowland MP Motorsport + 29.377
12 5 Alex Lynn DAMS + 34.050
13 11 Gustav Malja Rapax + 34.197
14 19 Marvin Kirchhöfer Carlin + 36.420
15 23 Daniël de Jong MP Motorsport + 38.526
16 6 Nicholas Latifi DAMS + 42.371
17 15 Luca Ghiotto Trident + 51.757
18 18 Sergio Canamasas Carlin + 1:03.546
19 14 Philo Paz Armand Trident + 1:25.151
20 24 Nabil Jeffri Arden International + 1:28.055
21 25 Jimmy Eriksson Arden International + 1 okr.
22 8 Sean Gelael Pertamina Campos Racing + 1 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze