Lundgaard dominuje w sprinterskim wyścigu F2 na Mugello

Christian Lundgaard odniósł przekonujące zwycięstwo w niedzielnym, sprinterskim wyścigu Formuły 2 na torze Mugello. To jego drugi triumf w karierze w tych mistrzostwach i jednocześnie w tym sezonie. Drugie miejsce zajął Louis Delétraz, który w końcówce odparł atak ze strony Jüriego Vipsa – Estończyk mimo to po raz pierwszy stanął na podium F2.

Podobnie jak wczoraj, pogoda we Włoszech w południe była bardzo ładna. Na niebie próżno było szukać chmur, temperatura powietrza wynosiła 29°C, zaś nawierzchnia rozgrzana była do 40°C. Sytuacja w mistrzostwach była bardzo ciekawa – nowy lider sezonu Mick Schumacher startował z czwartego pola, zaś jego główni rywale Callum Ilott – z P12, zaś zespołowy kolega Niemca z Premy Robert Szwarcman – z samego końca stawki.

Po zgaśnięciu czerwonych świateł najlepszym startem popisał się ruszający z trzeciej pozycji Christian Lundgaard, który pokonał mającego pole position Artioma Markiełowa na dojeździe do pierwszego zakrętu. Jüri Vips, który ustawił swój samochód na drugim polu, gorzej ruszył do wyścigu i spadł na czwartą lokatę, za Louisa Delétraza. Schumacher stracił jedną pozycję i plasował się na piątym miejscu. Z tyłu stawki doszło do kontaktu między Danem Ticktumem oraz Szwarcmanem, na skutek którego Ticktum zjechał do boksów po nowe przednie skrzydło.

Lundgaard prezentował znacznie lepsze tempo niż Markiełow i po kilku okrążeniach różnica między nim a Rosjaninem wynosiła już 4 sekundy. Markiełow miał za sobą cały pociąg kierowców, choć mimo aktywacji systemu DRS nikt początkowo nie decydował się na atak na rywala. Zmieniło się to na szóstym okrążeniu za sprawą Delétraza, który wyprzedził Markiełowa właśnie z użyciem DRS-u na dojeździe do pierwszego zakrętu, awansując na drugie miejsce.

Już na następnym kółku do skóry Markiełowa próbował dobrać się również Vips, jednak w pierwszym zakręcie doszło między innymi do drobnego kontaktu, na skutek którego kierowca DAMS-a utracił w pewnym stopniu panowanie nad swoim samochodem i tym razem Markiełow zachował trzecią lokatę.

Na 10. okrążeniu Vips ponownie zaatakował Rosjanina – tym razem skutecznie. Markiełow w coraz większym stopniu tracił swoje tempo, na tyle, że Schumacher był w stanie wyprzedzić go jeszcze przed prostą startową. To był błąd Niemca, ponieważ Markiełow odzyskał lokatę z użyciem systemu DRS. Kierowca HWA Racelab doznał jednak uszkodzenia przedniego skrzydła na następnym okrążeniu po potyczce z Schumacherem, Nikitą Mazepinem i Luką Ghiotto, po czym musiał zjechać do alei serwisowej.

W ten sposób Schumacher przesunął się na czwartą lokatę, a Mazepin i Ghiotto – odpowiednio na P5 i P6. Ilott był w stanie awansować na dziewiąte miejsce po wyprzedzeniu Marcusa Armstronga, zaś Szwarcman wciąż walczył z Zhou o 13. lokatę i tym razem to podopieczny Renault był górą. Tymczasem Lundgaard wypracował sobie 7,5-sekundową przewagę nad Delétraza, zaś trzeci Vips miał ponad 2,2 s straty do Szwajcara.

Na 15. okrążeniu doszło do kolizji między Mazepinem i Ghiotto. Kierowcy Hitech Grand Prix zderzyli się podczas walki o piąte miejsce w pierwszym zakręcie, na skutek którego Ghiotto wypadł z toru i przedwcześnie zakończył udział w wyścigu. Z tego powodu sędziowie postanowili wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa. Spora część zawodników, którzy znajdowali się poza punktami, zdecydowali się wykorzystać ten fakt i zjechali po miękkie opony. Mazepin pojawił się u swoich mechaników już na koniec wirtualnej neutralizacji i spadł na 17. lokatę.

Wyścig został wznowiony na 17. okrążeniu. Drugovich na końcu tego kółka popełnił błąd w ostatnim zakręcie i stracił dwie pozycje na rzecz Zhou oraz Ilotta – na prostej startowej duet UNI-Virtuosi stoczył między sobą pojedynek, z którego zwycięsko wyszedł Zhou. Tymczasem Szwarcman, który był blisko punktów, próbował wyprzedzić Armstronga w Luco, lecz przestrzelił tę sekcję i wpadł w żwir, wypadając poza pierwszą dziesiątkę.

Na 19. kółku Tsunoda próbował wyprzedzić mającego spore problemy z przyczepnością Drugovicha w walce o P8, lecz Japończyk wjechał w tył samochodu rywala w pierwszym sektorze i uszkodził przednie skrzydło. Podopieczny Red Bulla próbował kontynuować jazdę, jednak sędziowie pokazali mu czarno-pomarańczową flagę, oznaczającą, że musi zjechać do alei serwisowej na wymianę.

Na przedostatnim okrążeniu doszło do walki o drugie miejsce między Delétrazem a Vipsem. Estończyk był bliski wyprzedzenia rywala na dojeździe do pierwszego zakrętu, lecz Szwajcar był w stanie utrzymać za plecami kierowcę ekipy DAMS. Na ostatnim kółku Vips już nie miał okazji, aby spróbować zaatakować Delétraza, ale mógł na mecie cieszyć się z najlepszego wyniku w F2.

Lundgaard tymczasem odniósł dominujące zwycięstwo w niedzielnym wyścigu F2 na Mugello, pokonując resztę stawki o ponad 14 sekund. Drugie miejsce zajął Delétraz, a na najniższym stopniu podium stanął Vips. Czwartą lokatę wywalczył Schumacher, który w końcówce odparł atak znacznie szybszego Zhou, jako szósty linię mety przekroczył Ilott, a czołową dziesiątkę zamknęli Jehan Daruvala, Marino Sato, dla którego jest to pierwszy finisz w punktach, a także Szwarcman i Roy Nissany.

Kolejną rundą w tegorocznym kalendarzu Formuły 2 jest rosyjskie Soczi, które zagości u siebie również stawkę Formuły 1 za 2 tygodnie, w dniach 25-27 września.

PNrKierowcaZespółRezultat
16
Christian Lundgaard
ART Grand Prix23 okr.
211
Louis Delétraz
Charouz Racing System+ 14,321
31
Jüri Vips
DDAMS+ 14,870
420
Mick Schumacher
Prema Racing+ 18,018
53
Zhou Guanyu
UNI-Virtuosi+ 18,382
64
Callum Ilott
UNI-Virtuosi+ 24,421
78
Jehan Daruvala
DCarlin+ 26,264
823
Marino Sato
Trident+ 26,301
921
Robert Szwarcman
DPrema Racing+ 31,425
1022
Roy Nissany
Trident+ 32,942
115
Marcus Armstrong
DART Grand Prix+ 34,902
1212
Pedro Piquet
DCharouz Racing System+ 35,040
139
Jack Aitken
Campos Racing+ 35,254
1414
Nobuharu Matsushita
MP Motorsport+ 36,983
1515
Felipe Drugovich
DMP Motorsport+ 39,072
1610
Guilherme Samaia
DCampos Racing+ 48,433
172
Daniel Ticktum
DAMS+ 48,483
1824
Nikita Mazepin
Hitech Grand Prix+ 50,793
197
Yuki Tsunoda
DCarlin+ 1:09,649
2016
Artiom Markiełow
HWA Racelab+ 1:21,885
NSK25
Luca Ghiotto
Hitech Grand Prix
NSK17
Giuliano Alesi
HWA Racelab

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze