Guanyu Zhou zamienił pole position na zwycięstwo w niedzielnym wyścigu głównym Formuły 2 w Bahrajnie, choć do tego potrzebna była odpowiednia strategia. Drugie miejsce zajął Dan Ticktum, a na najniższym stopniu podium stanął Liam Lawson.
Dobrą reakcją na światłach popisał się ruszający z drugiego pola Christian Lundgaard, który wyprzedził zdobywcę pole position Guanyu Zhou na dojeździe do pierwszego zakrętu i objął prowadzenie. Z Chińczykiem uporał się również Felipe Drugovich, pokonując rywala na wyjeździe z czwartego zakrętu.
Wyścig został jednak szybko zneutralizowany poprzez wyjazd samochodu bezpieczeństwa spowodowany tym, że Robert Szwarcman również w czwartym zakręcie uderzył na hamowaniu w tył samochodu Roya Nissaniego, powodując odpadnięcie Izraelczyka. Za to Szwarcman otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. Na incydencie ucierpiał Lirim Zendeli, którym został uderzony przez bezwładny samochód Nissaniego i musiał zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło. Z rywalizacji odpadł również Alessio Deledda, najprawdopodobniej z powodu usterki technicznej.
🍑💥#BahrainGP 🇧🇭 #F2 https://t.co/InZ1YY05sA pic.twitter.com/ZaRXquC661
— Formula 2 (@Formula2) March 28, 2021
Wyścig wznowiono na początku czwartego okrążenia. Bardzo dobry restart zaliczył Drugovich, który pokonał Lundgaarda na hamowaniu do pierwszego zakrętu, lecz Duńczyk wyprowadził skuteczny kontratak na wyjeździe z czwartego zakrętu i utrzymał prowadzenie. Świetnie pojechał również zwycięzca drugiego sobotniego sprintu Oscar Piastri, który najpierw w pierwszym zakręcie wyprzedził Richarda Verschoora, a następnie Zhou w zakręcie 10 i awansował na trzecie miejsce.
Piastri prezentował bardzo dobre tempo na kolejnych okrążeniach, dzięki czemu już na siódmym kółku wyprzedził Drugovicha na hamowaniu do pierwszego zakrętu, mimo że zarówno on, jak i Brazylijczyk mieli aktywowany system DRS. Wciąż prowadzący Lundgaard co prawda był najszybszym kierowcą na torze, jednak jego przewaga nad resztą stawki urosła tylko do 1,2 sekundy. Na kolejnym kółku Marcus Armstrong uporał się ze Zhou również w pierwszym zakręcie i przesunął się na czwarte miejsce. Nowozelandczyk zaliczał świetną pierwszą część wyścigu po starcie z 13. pola.
Lundgaard stopniowo tracił swoją przewagę i już na 13. okrążeniu stracił prowadzenie na rzecz Piastriego. W batalię o pierwsze miejsce zaangażowany był również Drugovich, który podążał niczym cień za tą dwójką, lecz nie wykorzystał okazji do wyprzedzenia Lundgaarda i pozostał na trzeciej lokacie. Po tym manewrze wyprzedzania Lundgaard zjechał jako pierwszy z czołówki na obowiązkową zmianę opon z miękkich na twarde. Dość pechowo Duńczyk powrócił na tor w środek walki Szwarcman-Gianluca Petecof i stracił z tego powodu nieco czasu.
Na 16. kółku Gianluca odpadł z wyścigu, zatrzymując się w pierwszym zakręcie, z powodu wybuchu gaśnicy w jego samochodzie. Po dłuższym okresie żółtej flagi dyrekcja wykorzystała najpierw wirtualny, a następnie fizyczny samochód bezpieczeństwa. Zadziałało to na korzyść liderującego Piastriego, który zjechał na zmianę opon tuż przed wirtualnym samochodem bezpieczeństwa i wyjechał przed głównymi rywalami. Największym wygranym był jednak Armstrong, który pojawił się u mechaników już podczas pełnej neutralizacji i powrócił na tor na pierwszym miejscu ze sporą przewagą nad resztą.
Rywalizacja została wznowiona na początku 19. okrążenia. Piastri co prawda nie wyjechał najlepiej z ostatniego zakrętu, jednak cień aerodynamiczny oraz odwaga pozwoliły mu na szybki powrót na prowadzenie w pierwszym zakręcie. Armstrong w pierwszym sektorze przegrał również walkę z Verschoorem, który jechał alternatywną strategią i korzystając z miękkich opon po pit stopie jechał na drugim miejscu.
Verschoor w pełni wykorzystał przewagę opon i już na kolejnym okrążeniu wyprzedził Piastriego na hamowaniu do pierwszego zakrętu, obejmując prowadzenie. Holender bardzo szybko odskoczył od Piastriego na 1,5 sekundy, lecz musiał dbać o swoje ogumienie do końca wyścigu, jeśli chciał myśleć o zwycięstwie. Tymczasem Armstrong tracił kolejne pozycje i na 21. kółku spadł już na 7. lokatę. Z kolei Jüri Vips, Drugovich, Lundgaard, Bent Viscaal i Marino Sato otrzymali kary czasowe za przewinienia podczas okresu samochodu bezpieczeństwa.
Piastri na twardych oponach nie był w stanie trzymać tempa Verschoora, a na 23. okrążeniu został wyprzedzony przez jadącego na miękkim ogumieniu Zhou, spadając na trzecie miejsce. Zgodnie z oczekiwaniami, kilka kółek później miękkie opony przestawały być przewagą z powodu szybszego zużycia, co pozwoliło Piastriemu zbliżyć się do Zhou, jednak sam Chińczyk znacząco zmniejszył stratę do Verschoora i na 27. okrążeniu czołową trójkę dzieliło mniej niż 1,5 sekundy.
Na walkę o zwycięstwo nie trzeba było długo czekać. Na 28. okrążeniu Zhou wyprzedził Verschoora na dojeździe do czwartego zakrętu. Piastri myślał o ataku, lecz szybko musiał skupić się na tym, co działo się za nim, a tam znajdował się Dan Ticktum oraz Liam Lawson, którzy również byli nastawieni na co najmniej podium. Na 30. kółku Ticktum wyprowadził atak na Piastrim, lecz kierowca Premy chcąc wyprowadzić kontratak w drugim zakręcie, uderzył w rywala, obrócił się i zatrzymał się na poboczu z powodu zgaśnięcia silnika. W tym momencie wyścig został zneutralizowany wirtualnym samochodzie bezpieczeństwa, zaś sędziowie stwierdzili, że był to incydent.
⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 30/32) ⚠️
— Formula 2 (@Formula2) March 28, 2021
PIASTRI SPINS FROM P3 💥
He's OUT of the Feature Race following contact with Ticktum#BahrainGP 🇧🇭 #F2 pic.twitter.com/T03EtjwXis
Wyścig wznowiono na przedostatnim okrążeniu. Zhou był w stanie odskoczyć na ponad sekundę od reszty stawki, zaś na drugie miejsce awansował Ticktum, który pewnie wyprzedził Verschoora po zewnętrznej zakrętu 12. Holender na ostatnim okrążeniu został również wyprzedzony przez Lawsona, wskazując na mocne zużycie opon w jego samochodzie.
Ticktum próbował, lecz zabrakło czasu, aby dogonić Zhou, który odniósł zwycięstwo w wyścigu głównym Formuły 2 w Bahrajnie. na najniższym stopniu podium stanął Lawson. Czwarte miejsce zajął Verschoor, piąty był Armstrong, zaś jako szósty linię mety przekroczył Jehan Daruvala. Szwarcman po trudnym początku wyścigu odnotował solidną poprawę i wywalczył siódmą pozycję, a czołową dziesiątkę zajęli Theo Pourchaire, Drugovich oraz Matteo Nannini.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu Formuły 2 będzie runda w Monako w dniach 20-22 maja.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | 32 okr. | ||
2 | 5 | Daniel Ticktum | Carlin | + 0,482 | ||
3 | 7 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | + 2,950 | ||
4 | 11 | Richard Verschoor | MP Motorsport | + 4,095 | ||
5 | 17 | Marcus Armstrong | DAMS | + 9,792 | ||
6 | 6 | Jehan Daruvala | Carlin | + 11,926 | ||
7 | 1 | Robert Szwarcman | Prema Racing | + 12,159 | ||
8 | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 18,479 | ||
9 | 4 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | + 19,764 | ||
10 | 22 | Matteo Nannini | HWA Racelab | + 19,852 | ||
11 | 14 | David Beckmann | Charouz Racing System | + 20,905 | ||
12 | 9 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 21,256 | ||
13 | 8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | + 27,385 | ||
14 | 25 | Marino Sato | Trident | + 28,826 | ||
15 | 21 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 31,535 | ||
16 | 15 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | + 40,620 | ||
17 | 24 | Bent Viscaal | Trident | + 48,452 | ||
18 | 12 | Lirim Zendeli | MP Motorsport | + 1:01,952 | ||
19 | 2 | Oscar Piastri | Prema Racing | + 3 okr. | ||
NSK | 20 | Gianluca Petecof | Campos Racing | |||
NSK | 16 | Roy Nissany | DAMS | |||
NSK | 23 | Alessio Deledda | HWA Racelab |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.