Lucas di Grassi odniósł zwycięstwo w drugim, niedzielnym wyścigu Formuły E w Londynie. Z kolei Stoffel Vandoorne jest już naprawdę blisko wywalczenia tytułu mistrza świata po tym, jak jego główny rywal Mitch Evans doznał problemów w końcówce.
Przewaga Vandoorne’a w mistrzostwach mogłaby być jeszcze większa, gdyby zespołowy kolega Nyck de Vries zastosował się do poleceń zespołowych Mercedesa-EQ.
Podczas gdy di Grassi pokonał ruszającego z pole position sobotniego zwycięzcę Jake’a Dennisa, aby wygrać pierwszy wyścig dla Venturi, Evans i Vandoorne przebijali się przez stawkę, ruszając odpowiednio z 14. oraz 13. miejsca. Evans plasował się na czwartym miejscu, jedną lokatę przed Vandoornem, gdy wyścig wszedł w okres doliczonego czasu ze względu na wyjazd samochodu bezpieczeństwa na wcześniejszym etapie rywalizacji. W tamtym momencie różnica między tymi kierowcami w klasyfikacji wynosiła 22 punkty.
Jaguar Evansa zaczął jednak gwałtownie tracić moc, a kierowca zaparkował na poboczu i nie ukończył rywalizacji. Vandoorne odziedziczył czwarte miejsce i ma teraz 36 punktów przewagi na 58 oczek do zdobycia w Korei Południowej za dwa tygodnie.
Absolute heartbreak for @mitchevans_ in London.
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) July 31, 2022
🇬🇧 2022 @sabic #LondonEPrix pic.twitter.com/fvYXGAbVw9
Gdy Vandoorne awansował na czwarte miejsce, jego partner z ekipy Mercedesa jechał na trzeciej pozycji z 6-sekundową przewagą, próbując dogonić Dennisa. Mercedes zdecyd9ował się poinformować Holendra o tym, aby zwolnił i spróbował przepuścić Vandoorne’a – w ten sposób Belg mógłby uzyskać dodatkowe 3 punkty przewagi. De Vries jednak odrzucił tę prośbę, argumentując, że zespołowy kolega ma wystarczająco duży zapas punktowy.
Na czele wyścigu di Grassi w lepszym momencie wykorzystał swój tryb ataku i podciął w ten sposób Dennisa. Brytyjczyk próbował jeszcze wykorzystać w pewnym etapie większą moc, aby w ten sposób spróbować odskoczyć od di Grassiego, żeby podczas zjazdu po drugi tryb ataku pozostać na czele. Tak się jednak nie stało, a di Grassi ostatecznie odniósł zwycięstwo z przewagą 3,2 sekundy.
Czołową piątkę zamknął Antonio Felix da Costa, zaś Sébastien Buemi dał Nissanowi dobre szóste miejsce, broniąc się przed Robinem Frijnsem oraz Samem Birdem. Z kolei Sergio Sette Câmara, który miał okazje w sobotę na znakomity rezultat, w drugim wyścigu był w stanie wywalczyć pierwsze w tym sezonie punkty, wywalczając dziewiąte miejsce.
Jeszcze większe rozczarowanie, niż Câmara w sobotę, zaliczył jego zespołowy kolega z Dragon Penske, Antonio Giovinazzi. Włoch we wcześniejszych kwalifikacjach wywalczył sensacyjne trzecie pole startowe i taką pozycję utrzymywał przez sporą część wyścigu. Później jednak otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za przekroczenie limitu mocy, a następnie nie dojechał do mety wyścigu.
Finał tegorocznego sezonu Formuły E odbędzie się za dwa tygodnie w Seulu, stolicy Korei Południowej, w dniach 13-14 sierpnia.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Lucas di Grassi | ROKiT Venturi Racing | 38 okr. | |||
2 | 27 | Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | + 3,191 | |||
3 | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ Formula E Team | + 4,508 | |||
4 | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ Formula E Team | + 10,358 | |||
5 | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | + 13,946 | |||
6 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 20,399 | |||
7 | 4 | Robin Frijns | Envision Racing | + 20,850 | |||
8 | 10 | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | + 21,748 | |||
9 | 7 | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | + 28,913 | |||
10 | 94 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche FE Team | + 29,685 | |||
11 | 29 | Alexander Sims | Mahindra Racing | + 30,611 | |||
12 | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | + 31,644 | |||
13 | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | + 35,147 | |||
14 | 3 | Oliver Turvey | NIO 333 Formula E Team | + 37,285 | |||
15 | 22 | Maximilian Günther | Nissan e.dams | + 1:19,833 | |||
NSK | 9 | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | ||||
NSK | 37 | Nick Cassidy | Envision Racing | ||||
NSK | 28 | Oliver Askew | Avalanche Andretti Formula E | ||||
NSK | 99 | Antonio Giovinazzi | Dragon / Penske Autosport | ||||
NSK | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | ||||
NSK | 33 | Daniel Ticktum | NIO 333 Formula E Team | ||||
NSK | 30 | Oliver Rowland | Mahindra Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.