Beckmann trzecim kierowcą Porsche

David Beckmann wesprze zespół TAG Heuer Porsche w dziewiątym sezonie Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA jako nowy kierowca testowy i rezerwowy. W październiku zawodnik przejechał swoje pierwsze, testowe okrążenia udoskonalonym Porsche 99X Electric Gen3 na hiszpańskim torze Circuit de Calafat.

„Dołączenie do Porsche w czasie, gdy Formuła E wkracza w nową erę, to ekscytujące wyzwanie” – powiedział 22-letni Niemiec. „Jazda nowym Porsche 99X Electric Gen3 po torze wyścigowym była fantastycznym przeżyciem. Nie mogę doczekać się nowego sezonu! Będę ciężko pracował, aby pomóc ekipie odnieść sukces”.

W sezonie 2022 David Beckmann startował w Mistrzostwach Formuły 2 FIA. Był także kierowcą testowym i rezerwowym zespołu Formuły E Avalanche Andretti, który w dziewiątym sezonie będzie rywalizował jako ekipa klientów Porsche. To stanowisko zachowa również w dziewiątym sezonie mistrzostw elektrycznych bolidów. Ponadto z jego wiedzy może teraz korzystać fabryczna ekipa Formuły E Porsche.

„Cieszymy się, że David dołącza do naszego zespołu TAG Heuer Porsche jako kierowca testowy i rezerwowy” – powiedział Florian Modlinger, dyrektor fabrycznej sekcji Porsche Motorsport ds. Formuły E. „To zawodnik, który znaczną część swojej młodej kariery spędził za kierownicą jednomiejscowych pojazdów. Zdobył też doświadczenie w Formule E, z Avalanche Andretti. Cieszymy się, że możemy korzystać z jego wiedzy i zaangażowania”.

David Beckmann po raz pierwszy zetknął się ze światem motorsprotu, ścigając się gokartem. Szybko zaczął osiągać sukcesy: w 2012 r. wygrał mistrzostwa DMV Kart Championship (klasa KF3) oraz puchar European Bridgestone Cup. Rok później został zwycięzcą klasyfikacji generalnej niemieckich mistrzostw juniorów w kartingu, pokonując przy tym Micka Schumachera. Po tym sukcesie w 2015 r. awansował do Formuły 4. W mistrzostwach Niemiec wygrał klasyfikację debiutantów, startował także we Włoszech. Po dwóch latach w Mistrzostwach Europy Formuły 3 FIA przeszedł do serii GP3, gdzie w 2018 r. zajął piąte miejsce w „generalce”, z trzema zwycięstwami na koncie. Po powrocie do Mistrzostw Europy Formuły 3 FIA zajął szóste miejsce w klasyfikacji generalnej z niezmiennie dobrymi wynikami. Od 2021 r. walczył w Mistrzostwach Formuły 2 FIA. W zespole TAG Heuer Porsche David Beckmann zastępuje poprzedniego kierowcę rezerwowego, Neela Janiego.

Simona De Silvestro także w dziewiątym sezonie Formuły E

Simona De Silvestro, koleżanka Beckmanna, dołączyła do Porsche w 2019 r. W dziewiątym sezonie pierwszej na świecie serii zmagań elektrycznych bolidów nadal będzie pracować jako kierowczyni testowa i rezerwowa ekipy TAG Heuer Porsche. W swojej karierze Szwajcarka startowała już w wielu międzynarodowych seriach wyścigowych. Po pierwszych sukcesach za kierownicą jednomiejscowych pojazdów odniesionych w Europie w wieku 18 lat przeniosła się do USA, gdzie za pośrednictwem Formuły BMW i Formuły Toyota Atlantic trafiła do serii IndyCar.

W 2010 r. Simona De Silvestro wywalczyła tytuł debiutantki roku w legendarnym Indy 500. Rok później zdobyła jeszcze większe uznanie kierowców i fanów – zaledwie jeden dzień po poważnym wypadku, do którego doszło podczas treningu w Indianapolis, wróciła do samochodu i zakwalifikowała się do rywalizacji pomimo oparzeń obu rąk. Po tym odważnym występie Amerykanie, którzy wcześniej z sympatią nazywali zawodniczkę „Swiss Miss”, nadali jej nowy przydomek – „Iron Maiden”, nawiązujący do słynnych heavy metalowych rockmanów.

Simona De Silvestro startowała również w Formule E – w sezonie 2015/2016 jeździła dla ekipy Michaela Andrettiego. W 2014 r. należała do zespołu Formuły 1 Saubera.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze