„Przerwać hiszpańską dominację na Mugello” - Zapowiedź Grand Prix Włoch

Mówi się, że dla Valentino Rossiego każda runda jest tą domową, wszystko za sprawą jego wiernych kibiców, tłumnie gromadzących się na wszystkich obiektach. Wśród nich szczególne miejsce zajmuje jednak Autodromo del Mugello - ulubiony tor prawie wszystkich zawodników i fanów MotoGP. W najbliższy weekend, podczas szóstej rundy Motocyklowych Mistrzostw Świata, ‘Doktor’ będzie tu odpierał ataki swoich hiszpańskich rywali, którzy dominują w jego ojczyźnie nieprzerwanie od sześciu lat.

Autodromo del Mugello

Długość: 5,2km
Szerokość: 14m.
Najdłuższa prosta: 1141m.
Liczba zakrętów: 6 lewych, 9 prawych
Najszybsze okrążenie: 1:46.489 (Andrea Iannone, 2015r.)
Rekord toru: 1:47.639 (Marc Márquez, 2013r.)
Wyniki z sezonu 2015:
1. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha)
2. Andrea Iannone (Ducati Team)
3. Valentino Rossi (Movistar Yamaha)


Harmonogram weekendu

Piątek, 20 maja
9.55-10.40 - Trening 1
14.05-14.50 - Trening 2

Sobota, 21 maja
9.55-10.40 - Trening 3
13.30-14.00 - Trening 4
14.10 - 14.50 - Kwalifikacje

Niedziela, 22 maja
9.40-10.00 - Rozgrzewka
14.00 - Wyścig

Zanosi się na niezwykle emocjonujące widowisko. Obiekt położony w przepięknej toskańskiej scenerii, około 35 kilometrów od Florencji, ze względu na swoje usytuowanie wśród górskich szczytów  oraz szybki i techniczny układ z wieloma zmianami poziomów, stanowi wprost idealne tło dla zbliżających się zmagań. Z pewnością będzie trudnym testem nie tylko dla zawodników i ich maszyn, ale także dla opon firmy Michelin. Mugello jest połączeniem szybkich i wolnych zakrętów, zakończonych ponad kilometrową prostą startową, pokonywaną z rekordową prędkością ponad 350 km/h, gdzie bezkonkurencyjni powinni być zawodnicy Ducati. W ten weekend będzie ich więcej niż zwykle, bowiem szansę startu z dziką kartą otrzymał Michele Pirro. Szybkie i płynne nawroty to już z kolei domena Yamahy.

Charakterystyczne strefy mocnych dohamowań, wymagają bardzo dużej stabilności przednich opon, podobnie jak odpowiednio zbalansowanych ustawień motocykli. Na wyjściach z wolnych zakrętów niezbędna jest bardzo dobra przyczepność, z kolei w szybkich i płynnych sekcjach takich jak Arrabbiata 1 i 2, Palagio i Casanowa-Savelli potrzeba znakomitej przyczepności na krawędzi opony. Francuski dostawca przywiezie na najbliższy weekend opony mające nową, mniej sztywną konstrukcję, z powodzeniem stosowaną dwa tygodnie temu w Le Mans. Tylne opony dostępne będą w specyfikacji miękkiej (biały pasek) i pośredniej (brak paska), przednie – w miękkiej, pośredniej i twardej (żółty pasek). Tylne opony będą asymetryczne, z twardszą prawą krawędzią. W przypadku wystąpienia opadów, do dyspozycji będą opony deszczowe miękkie (niebieski pasek) i twarde (brak), a także przejściowe - idealne na zmienne warunki.

Przed weekendem we Włoszech sytuacja w mistrzostwach nieco się wyrównała i wygląda bardzo ciekawie. Marc Márquez na Le Mans popełnił pierwszy w tym sezonie błąd i zdobył jedynie 3 punkty. Czołowa trójka, którą dzieli obecnie jedynie 12 punktów, ma na swoim koncie po jednym upadku, a nowym liderem został Jorge Lorenzo. Mistrz Świata uskrzydlony niezagrożonym zwycięstwem sprzed dwóch tygodni, czuje się niezwykle pewnie przed rundą na Mugello i ma do tego pełne prawo. Wygrał tu 4 z 6 ostatnich wyścigów. Od swojego debiutu w MotoGP tylko raz nie znalazł się tu na podium, poza tym nigdy nie zajmował niższej pozycji niż druga. W niedzielę zatrzymanie go może okazać się bardzo trudne.

Trudne nie znaczy niewykonalne, co z pewnością postara się udowodnić niekwestionowany król Mugello – Valentino Rossi, który może się tu pochwalić największą liczbą zwycięstw w królewskiej klasie (7), ostatnie pochodzi jednak aż z 2008 roku. Włoski obiekt to dla niego szczególne miejsce. Nawet gdy brakuje go w top3 - żółty tłum skandujący jego imię wyciąga go na podium. Każdego roku ‘Doktor’ prezentuje zachwyconym kibicom nowe okolicznościowe malowanie kasku, podobnie powinno także i tym razem.

Po błędzie z Le Mans walkę o powrót na podium zapowiada Márquez. To może okazać się nie lada wyzwaniem, zwłaszcza że do tej pory w MotoGP ukończył na Mugello tylko 1 wyścig [zwycięstwo z 2014 roku]. Problemy Márqueza z Francji to nic w porównaniu do tego co przeżyło Ducati [obaj fabryczni zawodnicy zaliczyli upadki]. Z pewnością zrobią wszystko by w ten weekend zrekompensować sobie poniesione straty. Długa prosta i wysokie prędkości maksymalne stawiają ich na uprzywilejowanej pozycji, szczególnie jeśli rywalizacja o zwycięstwo będzie toczyła się do samej mety. Dobry wynik z pewnością przyda się nie tylko zespołowi, ale także zdobywcy pole position sprzed roku  – Andrei Iannone, który musi szukać dla siebie miejsca w innej ekipie. Ducati podjęło już bowiem decyzję o zatrzymaniu Andrei Dovizioso jako partnera dla Lorenzo.

‘Maniac Joe’ jest łączony z Suzuki, gdzie miałby zastąpić Mavericka Viñalesa. Trzeci zawodnik ostatniego wyścigu jest już jedną nogą w zespole Yamahy i jeśli wierzyć hiszpańskim mediom, stosowna umowa została już podpisana. To bardzo prawdopodobne, zwłaszcza, że z transferowej układanki odpadł jego jedyny konkurent czyli Dani Pedrosa, który na początku tygodnia przedłużył umowę z Hondą. Najbliższy weekend z pewnością upłynie nie tylko pod znakiem sportowej rywalizacji, ale także kolejnych transferowych doniesień. Warto więc uważnie przyglądać się nie tylko wszystkiemu co wydarzy się na torze, ale także poza nim.

W czwartkowej konferencji prasowej wezmą udział Jorge Lorenzo, Marc Márquez, Valentino Rossi, Maverick Viñales, Andrea Iannone oraz Danilo Petrucci. W piątek zawodnicy wyjadą na tor na dwie sesje treningowe, o godzinie 9.55 i 14.05. W sobotę dwa kolejne treningi oraz sesja kwalifikacyjna, a w niedzielę wyczekiwany przez wszystkich wyścig. Relacje ze wszystkich sesji, także z niższych kategorii, oraz najciekawsze wypowiedzi będą pojawiały się każdego dnia na naszej stronie.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej MotoGP oraz firmy Michelin

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze