Regulamin LMP3 nabiera kształtów

Część z producentów, która wyraziła zainteresowanie stworzeniem prototypu nowej klasy LMP3 otrzymała ostatnio najnowszą wersję regulaminu, który odpowiada na wiele dotychczas stawianych pytań i nadaje kształt całej klasie.

Prototypy będą się opierać na dwumiejscowym zamkniętym nadwoziu, składającym się z otwartego monokoku z włókna węglowego i stalowej klatki bezpieczeństwa, czyli podobnie jak w DTM. Wzorem klasy LMP2, przepisy będą określać maksymalną cenę pojazdu, która obecnie jest określona na 175 tys. Euro + VAT wraz z silnikiem.

Ten ma zostać wybrany przez ACO w przyszłym miesiącu jako wspólny dla wszystkich konstrukcji. Będzie to jednostka wolnossąca w układzie V6 lub V8 o mocy 350-375 KM. Standardowe będą także skrzynia biegów i elektronika. Producenci będą mieli swobodę w tworzeniu nadwozia i zawieszenia, jednak nie mogą przy tym użyć włókna węglowego i kewlaru. Obowiązkowym elementem będzie znana z innych prototypów Le Mans płetwa, a wlot powietrza do silnika nie będzie mógł się znajdować na dachu.

W prototypach LMP3 prawdopodobnie nie będzie wspomagania kierownicy, znajdzie się w nich natomiast klimatyzacja. Minimalna waga całej konstrukcji będzie określona między 825 a 850 kg. Będą one musiały spełniać aktualne przepisy bezpieczeństwa klasy LMP2.

Producenci będą musieli dostarczać nowe samochody w "rozsądnym czasie" i mieć możliwość wyprodukowania przynajmniej pięciu maszyn w ciągu roku.

Pełny regulamin ma zostać ukończony do końca kwietnia, a jego ostateczna wersja miesiąc później. Więcej szczegółów o LMP3 zostanie ujawnione podczas corocznej konferencji ACO podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Wiele wskazuje na to, że nowa klasa zostanie włączona do Europejskiej i Azjatyckiej Serii Le Mans już w 2015 roku.

Źródło: dailysportscar.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze