Plany Aston Martina na dziesięciolecie w sporcie

Aston Martin ogłosił swoje plany na sezon 2014. Datę ogłoszenia, zespół wybrał nieprzypadkowo – właśnie mija 10 lat od utworzenia ekipy Aston Martin Racing.

10 lat temu, powołanie do życia zespołu Aston Martin Racing i podpisanie umowy z warsztatem Prodrive rozpoczęło kolejny etap obecności Aston Martina w wyścigach samochodowych. Od tego czasu, na torach całego świata mogliśmy oglądać triumfy super-wyścigówki DBR9, rozmaitych wersji modelu Vantage – a nawet próby zbudowania własnego prototypu LMP1 (choć akurat w tym przypadku, Aston Martin musiał pogodzić się z porażką). W dziesiąty sezon startów (obecność na torach Aston Martin Racing rozpoczął w roku 2005 w wyścigu Sebring 12 Hours), fabryczny zespół wchodzi jako kandydat do triumfu w Mistrzostwach Świata Endurance – jak również w wielu innych, znanych rywalizacjach krótko- i długodystansowych.

W tegorocznych Długodystansowych Mistrzostwach Świata, wyścigowych Aston Martinów zobaczymy cztery – po dwa w każdej kategorii samochodów GT. Wbrew zapisom z prezentacji ekip podczas konferencji prasowej, ubiegłoroczni wice-mistrzowie kategorii GTE Pro, Darren Turner i Stefan Mücke, pojawią się w tym samym pojeździe nr 97 – spore zmiany nie tylko wśród kierowców zajdą za to w samochodzie nr 99.

Tu pojawi się były kierowca ekipy Larbre Competition, Fernando Rees, a także obywatel Hong Kongu Darryl O'Young oraz Brytyjczyk Alex MacDowall – ta dwójka w dużej części za sprawą dotychczasowych startów w zespole Bamboo Engineering w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych. Brytyjska ekipa zrezygnowała mianowicie ze startów w tegorocznym sezonie WTCC – wsparła za to (głównie komercyjnie) zespół AMR, przez co pojazd nr 99 przyjmie w tym roku barwy właśnie Bamboo Engineering.

W kategorii GTE Am, pojazd nr 95 ponownie składał się będzie w całości z załogi duńskiej. Na cały sezon zaplanowane są tu starty Kristiana Poulsena i Christoffera Nygaarda – Nicki Thiim pojawi się natomiast tylko, gdy nie będzie to kolidować z innymi jego startami. W takim przypadku, trzecim kierowcą załogi zostanie inny Duńczyk, David Heinemeier-Hansson. Jedynym znanym kierowcą drugiego pojazdu tej ekipy, nr 98, jest jak na razie tylko Kanadyjczyk Paul Dalla Lana – nie pojawią się tu Brytyjczycy znani z ubiegłorocznego sezonu, którzy w tym roku walczyć będą w Europejskiej Serii Le Mans.

Dwa dodatkowe pojazdy mają stanąć do walki w prestiżowym Le Mans 24h – i tu także ma być to po równo podzielone między dwoma kategoriami. W silniejszej GTE Pro, w samochodzie nr 89 wystartować ma Bruno Senna – skład załogi nr 96 wpisanej do kategorii GTE Am nr 96 nie jest jeszcze znany.

Zespół Aston Martin Racing planuje także kilka startów w pojazdach GT3 – na czele stawiając dwa wyścigi 24h: Nürburgring oraz Spa. W tym pierwszym, ekipa pojawi się z samochodem w barwach producenta amortyzatorów Bilstein oraz zapowiedzianym składem Darren Turner, Stefan Mücke i Pedro Lamy; na torze Spa-Francorchamps zespół wystawi także jeden samochód, wcześniej biorąc udział również w rundzie Serii Blancpain Endurance na torze Silverstone.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA:

Nr Kierowcy Klasa Zespół   Samochód
97
Darren Turner
Stefan Mücke
GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
99

Fernando Rees
Darryl O'Young
Alex MacDowall
GTE Pro Aston Martin Racing
Bamboo Engineering
Aston Martin V8 Vantage GTE
95


Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
Nicki Thiim
David Heinemeier-Hansson
GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
98


Paul Dalla Lana
TBA
TBA
GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE

Le Mans 24h:

Nr Kierowcy Klasa Zespół   Samochód
89


Bruno Senna
TBA
TBA
GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
97
Darren Turner
Stefan Mücke
GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
99

Fernando Rees
Darryl O'Young
Alex MacDowall
GTE Pro Aston Martin Racing
Bamboo Engineering
Aston Martin V8 Vantage GTE
95


Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
Nicki Thiim
David Heinemeier-Hansson
GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
96   TBA
TBA
TBA
GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
98


Paul Dalla Lana
TBA
TBA
GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE

24h Nürburgring:

Nr Kierowcy Klasa Zespół   Samochód
97



Darren Turner
Stefan Mücke
Pedro Lamy
TBA
SP9 Aston Martin Racing Aston Martin V12 Vantage GT3

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze