Podczas Grand Prix Formuły 1 w Miami zarówno Ferrari jak i Haas zaprezentowały w Stanach nowe podłogi w swoich bolidach.
Włoski, jak i amerykański zespół, od początku sezonu mówili, że będą czekać z ulepszeniami do piątego wyścigu sezonu. W porównaniu z rundą w Azerbejdżanie, to jedne z nielicznych i widocznych zmian w zespołach F1.
W przypadku Ferrari, zespół ma nadzieję, że nowe rozwiązania pomogą w tempie wyścigowym. SF-23 do tej pory było szybkie w kwalifikacjach [Leclerc dwukrotnie zdobył pierwsze pole startowe do obu wyścigów w Baku], ale w przypadku tempa wyścigowego było już znacznie gorzej w porównaniu z szybkim Red Bullem. Monakijczyk dwukrotnie przegrał z Sergio Pérezem, który okazał się być «królem ulicznego toru w Baku».
Ferrari tiene nuevo suelo aquí. Cambios en curvatura lateral y cambios en difusor.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 5, 2023
Ferrari has a new floor here. Changes on floor edge curvature and updated diffuser. #f1 #MiamiGP pic.twitter.com/Za2q1CdxK0
Nowa podłoga w Ferrari została zaprojektowana w taki sposób, aby poprawić wydajność i płynność, ale jak przyznają sami członkowie ekipy „jest to standardowy plan i cykl rozwoju”
. W przypadku Haasa nowa podłoga jest jedną z pierwszych planowanych nowości, które mają się pojawić w czasie trwania sezonu.
„Dzięki lepszej kontroli rozkładu ciśnienia i zarządzania przepływem poprzecznym uzyskaliśmy poprawę wydajności aerodynamicznej samochodu przy niskich, średnich i dużych prędkościach”
– informuje Haas. Zmiany są widoczne szczególnie w tylnej części auta i mają one na celu zminimalizowanie «podskakiwanie» auta.
Podczas treningów z nowej podłogi korzystał Nico Hülkenberg. Niemiec co prawda stracił panowanie nad swoim Haasem w pierwszym treningu i uszkodził nowy element, ale zespół jest w pełni zadowolony z jej działania i tego, jakie korzyści może przynieść podczas niedzielnego wyścigu.
Minimalne poprawki ma w swoim aucie Aston Martin – inny układ chłodzenia znajdujący się na pokrywie silnika. Również w AlphaTauri możemy dostrzec nową konstrukcję lusterek, które mają za zadanie lepiej sterować przepływem powietrza. Żadnych poprawek nie zaprezentował Red Bull, McLaren oraz Williams.
Wesprzyj nas na Patronite.