Nico Rosberg najszybszym kierowcą w drugim treningu na Circuit of the Americas. Na drugim miejscu uplasował się Daniel Ricciardo, a na trzecim ze stratą prawie 0,3 s - Lewis Hamilton.
W pierwszym treningu w samochodach pojawili się kierowcy rezerwowi: Jordan King w Manorze i Alfonso Celis Jr w Force India, jednak w drugim wszystko wróciło do normy i do samochódu zasiedli podstawowi zawodnicy.
Przez początkową część treningu to kierowcy Ferrari utrzymywali się na czele stawki – obaj na miękkich oponach, lecz już wkrótce to dwaj pretendenci do tytułu mistrzowskiego – Rosberg i Hamilton uplasowali się na czele, a za nimi - dublet Red Bulla.
Dokładnie 15 minut od rozpoczęcia sesji Esteban Ocon stracił przyczepność w zakręcie numer 18 i wyjechał na pobocze, co spowodowało pojawienie się żółtej flagi na kilkanaście sekund.
Nie był to dobry początek dla Nico Rosberga, który raportował utratę przyczepności do swojego inżyniera wyścigowego. Parę chwil później Kimi Räikkönen (który dokładnie 9 lat temu wywalczył swój pierwszy i jedyny tytuł mistrzowski) narzekał na złe prowadzenie się tyłu swojego Ferrari SF16-H.
Pół godziny po rozpoczęciu sesji realizatorzy zaprezentowali grafikę z największymi prędkościami. Na samym czele znalazł się wspomniany przed chwilą Räikkönen, a za Finem kolejno: Hamilton, Hülkenberg, Ocon i Grosjean.
Dokładnie w połowie treningu kolejność w stawce przedstawiała się następująco: Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Vettel, Verstappen, Hülkenberg, Pérez i Räikkönen, a dziesiątkę zamknęli Sainz i Magnussen.
Po zjeździe do boksów zdecydowana większość zawodników założyła opony wykonane z supermiękkiej mieszanki i – jak to w drugim treningu bywa – wszyscy skupili się długich przejazdach.
Pół godziny przed końcem sesji na torze pojawiła się czerwona flaga, ze względu na znajdujące się na nim fragmenty któregoś z samochodów. Całość odbywała się w okolicach 3-4-5 zakrętu, gdzie kierowcy jadą przez wzniesienie, aby potem gwałtownie zjechać w dół.
Po wznowieniu sesji z problemami zmagał się Jolyon Palmer, który wyjechał na pobocze i obrócił się, czym po raz kolejny spowodował pojawienie się żółtej flagi na torze.
Ostateczność kolejność niemal się nie zmieniła i na czele uplasowali się: Rosberg, Ricciardo i Hamilton, a za nimi: Vettel, Verstappen, Hülkenberg, Pérez, Button, Alonso i Räikkönen.
Najbardziej pracowitym zawodnikiem sesji był Daniił Kwiat, który przejechał 31 okrążeń.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:37.358 | |||
2 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | + 0,194 | |||
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0,291 | |||
4 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0,820 | |||
5 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing | + 0,900 | |||
6 | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | + 1,150 | |||
7 | 34 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 1,210 | |||
8 | 22 | Jenson Button | McLaren Honda | + 1,355 | |||
9 | 15 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 1,443 | |||
10 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 1,507 | |||
11 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 1,613 | |||
12 | 20 | Kevin Magnussen | Renault Sport F1 Team | + 1,801 | |||
13 | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | + 1,831 | |||
14 | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | + 1,839 | |||
15 | 27 | Daniił Kwiat | Scuderia Toro Rosso | + 1,844 | |||
16 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 1,923 | |||
17 | 30 | Jolyon Palmer | Renault Sport F1 Team | + 2,097 | |||
18 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 2,196 | |||
19 | 31 | Esteban Ocon | Manor Racing MRT | + 2,728 | |||
20 | 21 | Esteban Gutiérrez | Haas F1 Team | + 3,542 | |||
21 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 2,861 | |||
22 | 42 | Pascal Wehrlein | Manor Racing MRT | + 3,773 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.