Wenezuelski kierowca po raz kolejny pokazał się z najlepszej strony na ulicach księstwa, zdobywając pole position, a dzięki drugiemu miejscu Mitcha Evansa także cały pierwszy rząd zespołowi Arden. Tak samo jak w poprzednim sezonie, ze względu na krótką nitkę toru w Monako kwalifikacje GP2 zostały podzielone na dwie 15-minutowe części by zminimalizować ilość korków i zamieszania na torze. W pierwszej grupie znaleźli się kierowcy o nieparzystych, a w drugiej o parzystych numerach startowych.
W pierwszej grupie zawodników Cecotto od początku narzucił wysokie tempo, jednak to Nasr był pierwszym, który przełamał barierę 1:23 i utrzymał się na czele tabeli po pierwszej serii stintów. Gdy cała stawka zjechała po nowe opony do głosu doszedł Bird, który poprawił czas o kolejne 0.3s., jednak Brytyjczyka uprzedził Szwed, Marcus Ericsson, ustanawiając chwilę później 1:22.319s.
Johnny Cecotto przypomniał o swojej obecności reszcie stawki dopiero w finałowym momencie kwalifikacji, ustanawiając świetny czas - 1:21.141s, aż o 1.1 sekundy lepszy niż najbliższy czas któregoś z rywali. Następnie, przekraczający linię mety Kevin Ceccon i Sam Bird poprawili swoje czasy i jako jedyni zdołali jeszcze zejść poniżej 1:22s.
Po 10 minutach przerwy na torze pojawiła się nam grupa B z zawodnikami o parzystych numerach. Tym razem granica 1:22 została szybko złamana przez lider mistrzostw, Stefano Colettiego. Mieszkańcy okolicznych bloków z pewnością nie kryli zadowolenia widząc swojego sąsiada na pierwszym miejscu przez dłuższy czas. Liderowanie Monakijczyka zakończył Joylon Palmer, który z miejsca został zmieniony na pierwszym miejscu przez jadącego kilkadziesiąt metrów dalej tegorocznego debiutanta - Robina Frijnsa.
Podczas finałowej części czasówki walka o najlepszy czas toczyła się między czterema zawodnikami - Tomem Dillmannem, Mitchem Evansem, Joylonem Palmerem i Fabio Leimerem. Czasy poprawiały się o setne części sekundy i gdy Leimer wykręcił 1:21.185s na torze pozostał już tylko Evans, który po świetnym drugim sektorze zdołał odnotować jeszcze lepszy rezultat. Wynik 1:21.157s był jednak o niecałe 2 setne sekundy gorszy od najlepszego czasu Cecotto z pierwszej grupy. Oznaczało to, że to właśnie Wenezuelczyk ustawi się jutro na pierwszym polu.
Dalsza kolejność będzie wyglądać tak: kierowca z grupy B, kierowca z grupy A, kierowca z grupy B, kierowca z grupy A, kierowca z grupy B, bez względu na osiągnięte czasy. Liczyć się będą jedynie zdobyte w grupie pozycje.
Oto pełne wyniki dzisiejszych kwalifikacji:
GRUPA A:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | |
1. | J. Cecotto | Arden International | 1:21.141s | |
2. | S. Bird | RUSSIAN TIME | 1:21.509s | |
3. | K. Ceccon | Trident Racing | 1:21.986s | |
4. | J. Leal | Racing Engineering | 1:22.092s | |
5. | F. Nasr | Carlin | 1:22.163s | |
6. | M. Ericsson | DAMS | 1:22.349s | |
7. | A. Rossi | EQ8 Caterham Racing | 1:22.511s | |
8. | R. Haryanto | Barwa Addax Team | 1:22.589s | |
9. | J. Calado | ART Grand Prix | 1:22.677s | |
10. | D. de Jong | MP Motorsport | 1:22.943s | |
11. | K. Giovesi | Venezuela GP Lazarus | 1:23.006s | |
12. | S. Trummer | Rapax | 1:23.017s | |
13. | J. Lancaster | Hilmer Motorsport | 1:23.443s |
GRUPA B
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | |
1. | M. Evans | Arden International | 1:21.157s | |
2. | F. Leimer | Racing Engineering | 1:21.185s | |
3. | J. Palmer | Carlin | 1:21.198s | |
4. | T. Dillmann | RUSSIAN TIME | 1:21.387s | |
5. | R. Frijns | Hilmer Motorsport | 1:21.418s | |
6. | S. Canamasas | EQ8 Caterham Racing | 1:21.522s | |
7. | S. Coletti | Rapax | 1:21.658s | |
8. | N. Berthon | Trident Racing | 1:22.245s | |
9. | S. Richelmi | DAMS | 1:22.317s | |
10. | R. Binder | Venezuela GP Lazarus | 1:22.376s | |
11. | D. Abt | ART Grand PRix | 1:22.716s | |
12. | J. Rozeswieg | Barwa Addax Team | 1:22.842s | |
13. | A. Quaife-Hobbs | MP Motorsport | 1:23.328s |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.