Josef Newgarden odniósł swoje drugie tegoroczne zwycięstwo w IndyCar Series. Amerykanin po raz drugi w karierze triumfował na ulicach Toronto, gdzie pokonał Alexandra Rossiego i Jamesa Hinchcliffe’a.
Z pole position ruszał ubiegłoroczny mistrz serii Simon Pagenaud, lecz to nie on wyjechał z pierwszego zakrętu jako lider – tym został zwycięzca poprzedniego wyścigu Hélio Castroneves, który popisał się brawurowym atakiem z trzeciego pola, wyprzedzając także Grahama Rahala.
GREEN, GREEN, GREEN! https://t.co/1I2Xejdij6 #INDYCAR #IndyTO pic.twitter.com/5XpApjKpGm
— IndyCar Series (@IndyCar) 16 lipca 2017
Newgarden przystępował do wyścigu z siódmej pozycji, a w ciągu pierwszego okrążenia awansował o trzy lokaty – dwie z nich zawdzięczając kolizji, jaka miała miejsce pomiędzy dwoma pretendentami do tytułu. Scott Dixon próbował zablokować Willa Powera na hamowaniu do trzeciego zakrętu, przez co ten odbił się od ściany i przeciął oponę w samochodzie Dixona. Power zdołał dojechać do boksów, lecz jego samochodu nie udało się naprawić, a Dixon walczył o utrzymanie się na okrążeniu lidera, w czym pomogła neutralizacja.
.@Team_Penske is pushing the 12 car back to the pit box for repairs. #INDYCAR #IndyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/ef7kdQEmoO
— IndyCar Series (@IndyCar) 16 lipca 2017
Niemal cała stawka rozpoczynała wyścig na miękkich „czerwonych” oponach. Jednym z nielicznych, którzy założyli na pierwszy przejazd twarde „czarne” opony był Spencer Pigot. Dzięki temu kierowca Ed Carpenter Racing zaczął szybko przebijać się do przodu – w ciągu pięciu okrążeń przebił się on z 12. na 5. lokatę, skłaniając część zawodników do przyspieszenia swojego zjazdu do boksów – w tej grupie byli m.in. Rossi, Ryan Hunter-Reay, Hichcliffe, Marco Andretti i Tony Kanaan.
.@SpencerPigot is ON THE MOVE! #INDYCAR #IndyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/WsUqrnXrCh
— IndyCar Series (@IndyCar) 16 lipca 2017
Gdy Kanaan opuszczał aleję serwisową po swoim zjeździe, zablokował on koła na hamowaniu do pierwszego zakrętu i uderzył w barierę z opon, wywołując drugą neutralizację dnia. Szczęście w tym momencie uśmiechnęło się do Newgardena, który zdołał zjechać do boksów tuż przed ich zamknięciem.
REPLAY: @TonyKanaan locks up the brakes in turn 1 and goes into the tires. #INDYCAR #IndyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/GQVTUaE4OY
— IndyCar Series (@IndyCar) 16 lipca 2017
Czołówka, która utknęła na torze, musiała zjechać do boksów po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Dotychczasowy lider Castroneves spadł przez to na 14. lokatę, a prowadzenie objął Newgarden, mając za sobą Eda Jonesa, który jako jedyny nie odbył jeszcze wizyty u mechaników.
Back to GREEN conditions! #INDYCAR #IndyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/pASrZyM1tj
— IndyCar Series (@IndyCar) 16 lipca 2017
Krótko po wznowieniu rywalizacji koniec miała szarża Spencera Pigota – zderzył się on z Takumą Sato i obaj kierowcy musieli wykonać dodatkowy postój na naprawę uszkodzeń. Szybko w dół spadał również Jones, aż w końcu zdecydował się on na zjazd na 33. okrążeniu.
Dzięki neutralizacji do walki znów włączył się Dixon. Lider klasyfikacji generalnej musiał zjechać na swój drugi serwis na 36. okrążeniu, lecz dzięki serii szybkich okrążeń, po całej sekwencji zjazdów znalazł się on na czwartym miejscu. Nowozelandczyk nie zdołał jednak dojechać do mety bez dodatkowego tankowania, które nadeszło na 24. okrążenia przed metą i znów pozbawiło Dixona miejsca w pierwszej dziesiątce.
Po wszystkich zjazdach na prowadzeniu pozostał Newgarden, który bez większej presji zmierzał do mety po swoje piąte zwycięstwo w karierze. Drugi na mecie Rossi zmniejszał stratę w trakcie ostatnich pięciu okrążeń, lecz konieczność oszczędzania paliwa na początku ostatniego przejazdu pozbawiła go możliwości nawiązania walki o zwycięstwo. Hinchcliffe jechał za to niezagrożony po trzecie miejsce.
Checkered Flag! @josefnewgarden wins the @hondaindy! #IndyTO #INDYCAR pic.twitter.com/qK0zSruQjd
— IndyCar Series (@IndyCar) 16 lipca 2017
Na mocnej czwartej pozycji wyścig ukończył Marco Andretti. Pokonał on Simona Pagenauda, który swój ostatni zjazd odbył najpóźniej ze wszystkich, lecz nie mógł wykorzystać przewagi większej ilości paliwa, bowiem utknął za skutecznie broniącym się Hunter-Reayem. Francuz znalazł w końcu sposób na Amerykanina na sześć okrążeń przed końcem, lecz było już zbyt późno na próbę przebicia się do przodu.
REPLAY: @SimonPagenaud & @RyanHunterReay are fighting HARD! #INDYCAR #IndyTO https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/ktMymXys2f
— IndyCar Series (@IndyCar) 16 lipca 2017
Siódme miejsce zajął Max Chilton, za którym uplasowali się Castroneves i Rahal. Dixon uzupełnił pierwszą dziesiątkę, dzięki czemu utrzymał trzypunktowe prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się w ostatnią niedzielę lipca na torze Mid-Ohio.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 85 okr. | |||
2 | 98 | Alexander Rossi | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 1,8704 | |||
3 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 4,7020 | |||
4 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport w/Yarrow | + 18,7408 | |||
5 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 19,4274 | |||
6 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 27,3905 | |||
7 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing Teams | + 28,3386 | |||
8 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 28,9415 | |||
9 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 29,7668 | |||
10 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | + 30,3369 | |||
11 | 7 | Sebastián Saavedra | Schmidt Peterson Motorsports | + 32,7668 | |||
12 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 36,4821 | |||
13 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 52,8910 | |||
14 | 18 | Esteban Gutiérrez | D | Dale Coyne Racing | + 53,9858 | ||
15 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 57,2777 | |||
16 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 1:01,8457 | |||
17 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 1:02,3752 | |||
18 | 20 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | |||
19 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | + 2 okr. | |||
20 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | + 10 okr. | ||
21 | 12 | Will Power | Team Penske | + 85 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.