Mistrz świata był najszybszy podczas porannego piątkowego treningu przed wyścigiem o Grand Prix San Marino. Tylko 0.094 sekundy stracił do niego Jorge Lorenzo, a trzeci był startujący w ten weekend z dziką kartą Michele Pirro.
Od samego początku na włoskim obiekcie bardzo pewnie czuli się zawodnicy Hondy, Ducati i Suzuki, którzy testowali tutaj tuż przed wakacyjną przerwą. Na prowadzeniu zmieniali się Marc Márquez, Dani Pedrosa i Andrea Dovizoso. Pozostali, w tym duet Movistar Yamahy, pierwsze minuty sesji wykorzystali do oswojenia się z nową, dużo bardziej przyczepną nawierzchnią.
Po kwadransie prowadził Márquez z przewagą 0.5 sekundy nad Lorenzo i Pedrosą. Zgodnie z przewidywaniami organizatorów, czasy uzyskiwane przez zawodników były lepsze niż w ubiegłych latach. Mistrz świata już na tym etapie pobił rekord toru należący do Lorenzo od 2011 roku. Po kilkuminutowej przerwie, w czasie której mechanicy analizowali dane uzyskane podczas pierwszych przejazdów i pracowali nad ustawieniami, motocykliści powrócili na tor. Márquez poprawił swój czas, Lorenzo zmniejszył stratę do 0.1 sekundy, a powoli rozkręcający się Valentino Rossi awansował z 11. na 4.miejsce.
Co ciekawe najlepszym zawodnikiem Ducati był startujący w ten weekend z dziką kartą Włoch Michele Pirro, który zajmował 6.miejsce, a po założeniu do swojego motocykla miękkiej opony z białym paskiem awansował na trzecią pozycję. Rozczarowywali zawodnicy Suzuki, którzy przed weekendem byli bardzo pewni siebie i cieszyli się, że po lipcowych testach nie będą musieli zaczynać pracy nad ustawieniami od zera. Obaj plasowali się dopiero pod koniec drugiej dziesiątki.
Do końca treningu czasy czołówki pozostały niepoprawione. Najszybszy był Márquez, a jego przewaga nad drugim Lorenzo wyniosła niecałą 0.1 sekundy. Trzeba jednak pamiętać, że mistrz świata testował na Misano przez dwa dni, a jego rywal z Yamahy - nie. Straty kolejnych zawodników były już znaczące. Prawie sekundę tracił ósmy Bradley Smith. Dużo pracy ma za sobą ekipa Rossiego. Po pierwszym zjeździe z jego motocykla zdjęto owiewki, boks zasłonięto ścianką i intensywnie nad czymś pracowano.
Sesja nie obfitowała w poważniejsze incydenty. Widowiskowy upadek w szybkim zakręcie 9. zaliczył jedynie Włoch Claudio Corti. Zawodnikowi nic poważnego się nie stało. Niestety mniej szczęścia miała jego Yamaha, która wylądowała na barierze ochronnej.
Dziś zawodników czeka jeszcze drugi trening, który rozpocznie się o godzinie 14.05.
Wyniki FP1
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | 1:33.328 | |||
2 | 99 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | +0.094 | |||
3 | 51 | Michele Pirro | Ducati Team | +0.469 | |||
4 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | +0.602 | |||
5 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | +0.687 | |||
6 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | +0.758 | |||
7 | 44 | Pol Espargaró | Monster Yamaha Tech 3 | +0.766 | |||
8 | 38 | Bradley Smith | Monster Yamaha Tech 3 | +0.938 | |||
9 | 35 | Cal Crutchlow | CWM LCR Honda | +0.954 | |||
10 | 29 | Andrea Iannone | Ducati Team | +0.991 | |||
11 | 45 | Scott Redding | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | +1.154 | |||
12 | 8 | Héctor Barberá | Avintia Racing | +1.262 | |||
13 | 9 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Racing | +1.420 | |||
14 | 25 | Maverick Viñales | Team Suzuki Ecstar MotoGP | +1.541 | |||
15 | 50 | Eugene Laverty | Aspar MotoGP Team | +1.557 | |||
16 | 68 | Yonny Hernández | Octo Pramac Racing | +1.603 | |||
17 | 19 | Álvaro Bautista | Aprilia Racing Team Gresini | +1.660 | |||
18 | 76 | Loris Baz | Forward Racing | +1.720 | |||
19 | 41 | Aleix Espargaró | Team Suzuki Ecstar MotoGP | +1.735 | |||
20 | 63 | Mike Di Meglio | Avintia Racing | +1.898 | |||
21 | 43 | Jack Miller | CWM LCR Honda | +2.093 | |||
22 | 69 | Nicky Hayden | Aspar MotoGP Team | +2.099 | |||
23 | 17 | Karel Abraham | AB Motoracing | +2.300 | |||
24 | 6 | Stefan Bradl | Aprilia Racing Team Gresini | +2.664 | |||
25 | 15 | Alex de Angelis | E-Motion IodaRacing Team | +2.911 | |||
26 | 71 | Claudio Corti | Forward Racing | +5.030 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.