Zielone światło dla prototypu Dome

Japoński producent Dome jest bliski rozpoczęcia budowy nowego prototypu LMP1 na sezon 2014.

Dome już w październiku, krótko po publikacji nowych przepisów LMP1 zapowiedział, że pracuje nad następcą S102.5. Teraz firma ogłosiła, że zakończyła pierwsze testy w tunelu aerodynamicznym modelu znanego obecnie jako S103.

Hiroshi Fushida, szef Dome powiedział: „Spędziliśmy w naszym tunelu aerodynamicznym ponad tydzień z modelem samochodu na sezon 2014 i wkrótce znowu się tam pojawimy. Chcemy zbudować ten samochód”.

Dome S103 jest kierowany do klientów prywatnych i podobnie jak zapowiedziany niedawno Perrinn LMP1, ma współpracować z dostępnymi systemami hybrydowymi. „Pojazd został tak zaprojektowany, by współpracował z każdym typem silników i klienckimi systemami hybrydowymi”. Fushida powiedział, że chodzi o rozwiązania hybrydowe opracowane przez Flybrid oraz Zytek.

S103 może pojawić się na starcie przyszłorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata, jeżeli odpowiednio szybko znajdzie się pierwszy klient. Dome planuje także budowę prototypu LMP2 opartego o ten sam projekt. „Przepisy dotyczące podwozia i aerodynamiki są nieco inne dla klasy LMP2, jednak ten sam projekt oraz monokok mogą być wykorzystane w obu przypadkach”.

Ze względu na mniej skomplikowaną budowę, prototyp LMP2 powinien pojawić się na torze przed LMP1.

Dome w ubiegłym roku powrócił do klasy LMP1 po czterech latach przerwy i w barwach zespołu Pescarolo wziął udział w rundach WEC w Spa-Francorchamps oraz Le Mans. Napędzany silnikiem Judd model S102.5 był jednak odnowioną wersją auta, które jechało w Le Mans w 2008 roku.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze