„Komisja Wyścigów Długodystansowych FIA odgrywa kluczową rolę w znajdowaniu właściwego balansu między przepisami technicznymi, kwestiami bezpieczeństwa i poziomem rywalizacji, jak i przekonaniu do startów większej liczby uczestników”
.
Te słowa Jeana Todta kierują działaniami Komisji Wyścigów Długodystansowych FIA, która ogłosiła zmiany w Balance of Performance, czyli systemie wyrównania osiągów samochodów przed wyścigiem 24 godziny Le Mans - podwójnie punktowaną rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata i jednym z największych wydarzeń sportowych i motoryzacyjnych na świecie.
LMGTE
- Aston Martin Vantage V8 - +10 kg balastu
- Porsche 911 RSR (991), Porsche 911 GT3 RSR (997) - o 0,3 mm większy restryktor dopływu powietrza do silnika (28,6 mm)
LMP1
- Toyota TS030 Hybrid, Lola B12/60 Toyota, HPD ARX-03c - o 3 litry większy zbiornik paliwa
Nie wprowadzono zmian w pozostałych samochodach
Źródło: fiawec.com, fiawec.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.