Nico Rosberg był najszybszy w pełnej emocji sesji kwalifikacyjnej na torze Silverstone. Drugi był Sebastian Vettel. Zaskakująco dobrze spisał się Jenson Button, który był trzeci.
Podobnie jak i w trzeciej sesji treningowej tak i podczas sesji kwalifikacyjnej pogoda nie rozpieszczała. Kierowcy zaczęli swoje przejazdy na oponach przejściowych, ale istniała możliwość pogorszenia aury w ciągu trwania „czasówki”.
W pierwszych minutach Q1 jednak warunki były bardzo dobre i niewiele brakowało do tego, aby kierowcy mogli założyć opony przeznaczone do jazdy po suchej nawierzchni. Niestety jednak w drugiej połowie pierwszej części sesji kwalifikacyjnej zaczął padać deszcz i postawiło to w złej sytuacji reprezentantów Williamsa, którzy zdecydowali się na dość późny wyjazd na tor. Szczęśliwie warunki jeszcze wtedy nie były aż tak niebezpieczne.
W ostatnich minutach Q1 część kierowców zdecydowała się na wyjazd na oponach przeznaczonych do jazdy po suchej nawierzchni. Kamui Kobayashi wykonał na nich jedynie okrążenie wyjazdowe, ale po niedługiej chwili reszta zawodników zaczęła uzyskiwać czasy okrążeń pomiarowych na oponach pośrednich.
Jednak gdy w ostatnich sekundach Q1 kierowcy wykonywali okrążenia, zaczęło padać i przez to duety Ferrari oraz Williamsa nie dostały się do drugiej części sesji kwalifikacyjnej. Była to niesamowita sensacja.
W drugiej części sesji kwalifikacyjnej kierowcy bardzo szybko pojawili się na torze. Zdarzyło się to dlatego, że nikt nie chciał znaleźć się w takiej sytuacji jak w Q1 Ferrari i Williams. Po pierwszej serii okrążeń pomiarowych wydawało się, że kierowcy Mercedesa zdeklasowali rywali, ale chwilę później przedzielił ich Daniel Ricciardo.
W połowie Q2 warunki pozwały na założenie opon przeznaczonych do jazdy po suchej nawierzchni. Skorzystali z tego wszyscy kierowcy i pod koniec drugiej części „czasówki” zaczęli walczyć o awans do Q3. Rezultaty poprawiały się w ekspresowym tempie.
Na kilka sekund przed końcem Q2 swój samochód rozbił Esteban Gutierrez.
W finałowej części sesji kwalifikacyjnej warunki były bardzo dobre, ale jedynie na początku. Kierowcy bardzo szybko uzyskiwali dobre okrążenia pomiarowe, bo niewykluczone było, że potem poprawa rezultatów była niemożliwa. Tak naprawdę wielkich sensacji nie było i dwie pierwsze pozycje zajęli reprezentanci Mercedesa.
Dopiero w końcówce Q3 warunki na torze, szczególnie w trzecim sektorze się znacznie poprawiły i przez to doszło do tak sensacyjnych rozstrzygnięć.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Team | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.380 | 1:35.179 | 1:35.766 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:45.086 | 1:36.410 | 1:37.386 |
3 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:44.425 | 1:36.579 | 1:38.200 |
4 | 27 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:41.271 | 1:37.112 | 1:38.329 |
5 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:42.507 | 1:37.370 | 1:38.417 |
6 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:41.058 | 1:34.870 | 1:39.232 |
7 | 11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:42.146 | 1:37.350 | 1:40.457 |
8 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:44.710 | 1:38.166 | 1:40.606 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:41.032 | 1:36.813 | 1:40.707 |
10 | 25 | Jean-Éric Vergne | STR-Renault | 1:43.040 | 1:37.800 | 1:40.855 |
11 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:43.121 | 1:38.496 | |
12 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:41.169 | 1:38.709 | |
13 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:42.082 | 1:39.800 | |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:43.285 | 1:40.912 | |
15 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:43.892 | 1:44.018 | |
16 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:42.603 | ||
17 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:45.318 | ||
18 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:45.695 | ||
19 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:45.935 | ||
20 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:46.684 | ||
21 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:49.421 | ||
22 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:49.625 | ||
Q1 107% Time | 1:47.406 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.