Lewis Hamilton pewnie zwyciężył w domowym Grand Prix Wielkiej Brytanii. Po defekcie Nico Rosberga Brytyjczyk nie miał najmniejszych problemów z dojechaniem do mety przed resztą stawki.Na drugim miejscu bo fantastycznej jeździe wyścig ukończył Valtteri Bottas, a trzeci był Daniel Ricciardo.
Kierowcy startowali do wyścigu przy dosyć dobrej, lecz pochmurnej pogodzie. Nieprzewidywalna brytyjska pogoda nie pozwalała jednocześnie określić, czy w trakcie trwania wyścigu nie spadnie deszcz. Jeszcze przed zgaśnięciem czerwonych świateł problemy napotkały Lewisa Hamiltona – po wyjeździe z alei serwisowej z hamulców przy prawym tylnym kole zaczął wydobywać się dym. Z całej stawki jedynie kierowcy Ferrari zdecydowali się ruszyć do wyścigu na twardszej mieszance opon Pirelli.
Początek wyścigu zdecydowanie wygrał Rosberg. Po kilku chwilach na torze już mieliśmy samochód bezpieczeństwa – powodem jego wyjechania był ogromny wypadek z udziałem Kimiego Räikkönena i Felipe Massy. Fin wyjechał zbyt szeroko z zakrętu 5. Próba powrotu na tor samochodem dysponującym ogromnym momentem obrotowym okazała się zbyt trudna. Räikkönen przy okazji zgarnął ze sobą Massę. Kierowca Ferrari natychmiast udał się do centrum medycznego, gdzie miał przejść dodatkowe badania. Ostatecznie ze względu na powagę sytuacji dyrekcja wyścigu zdecydowała się na wstrzymanie całego wyścigu wywieszając czerwoną flagę. Zarówno dla Räikkönena, jak i Massy był to koniec wyścigu. Uszkodzona bariera po uderzeniu Ferrari wymagała natychmiastowej naprawy, w związku z czym restart wyścigu o GP Wielkiej Brytanii musiał zostać dodatkowo odłożony o około 15 minut. Max Chilton dodatkowo został ukarany przejazdem przez aleję serwisową za wjazd do pit lane w momencie zatrzymania wyścigu. Ostatecznie dyrekcja wyścigu zadecydowała, że rywalizacja zostanie wznowiona godzinę po jego starcie, zaś kierowcy wyjadą z pól startowych za samochodem bezpieczeństwa.
Po zjeździe SC Rosberg utrzymał prowadzenie, dodatkowo Niemiec automatycznie zwiększył przewagę nad Buttonem, a Hamilton będący na 4. pozycji wyprzedził obu kierowców McLarena i dzięki temu na czele wyścigu mieliśmy 2 Mercedesy. W dalszej części stawki ratować sytuację próbował Alonso, który wyprzedzał kolejnych zawodników. W momencie, gdy Hiszpan znajdował się na 7. pozycji, dyrekcja wyścigu wzięła pod lupę fakt, że Alonso startował do wyścigu nie będąc odpowiednio ustawionym na polu startowym.
Na 11 okrążeniu wyścigu doszło do kontaktu pomiędzy Gutierrezem a Maldonado. Co ciekawe, to nie Wenezuelczyk był tutaj sprawcą kraksy. W międzyczasie do boksów zjechał Vettel, w samochodzie którego wymieniono opony z twardych na pośrednie. Alonso otrzymał natomiast karę 5-sekundowego postoju za ustawienie swojego samochodu niewłaściwie na polach startowych. Do ciekawej walki doszło pomiędzy Bottasem a Magnussenem. Kierowca Williamsa szybko jednak uporał się z McLarenem i awansował na 4. miejsce w wyścigu o GP Wielkiej Brytanii.
Na kolejnych okrążeniach strata jadącego na drugiej pozycji Hamiltona do prowadzącego Rosberga regularnie malała. Dodatkowo Brytyjczyk był autorem najlepszego czasu okrążenia. Tuż za ich plecami doszło do dwóch wyprzedzeń – Alonso wyprzedził Magnussena wskakując na 5. pozycję, a Bottas poradził sobie z Buttonem, znajdując się w pierwszej trójce wyścigu. Przypomnijmy, że Fin do wyścigu startował z 14 pola. Na 18. okrążeniu lider wyścigu, Nico Rosberg odbył swój planowany postój w boksach. Do jego samochodu ponownie założono opony pośrednie. Kilka okrążeń później u swoich mechaników pojawił się także Hamilton, jednak nie potrafił utrzymać swojego pierwszego miejsca. Pomimo faktu, że Hamilton był na twardszych oponach, zdołał ustanowić nowy rekord 1 kółka toru Silverstone. 2 okrążenia później swoją karę postanowił odbyć Fernando Alonso – kierowca Ferrari powrócił do rywalizacji na 9. pozycji. Hiszpan postanowił szybko nadrabiać stracony czas, popełniając miejscami błędy, w efekcie czego sędziowie ostrzegli jego przed wyjazdami poza tor.
Na 29 okrążeniu wyścigu ogromne problemy napotkały Nico Rosberga. Samochód lidera wyścigu doznał awarii skrzyni biegów i Niemiec musiał zatrzymać się na torze powodując żółte flagi. Na czoło stawki wysunął się tym samym Lewis Hamilton, który miał prawie 25-sekundową przewagę nad drugim Bottasem. Na 21 okrążeń przed końcem na swój pierwszy i prawdopodobnie ostatni zjazd do boksów zdecydował się Valtteri Bottas. Fin wyjechał za Vettelem, jednak automatycznie podjął on próbę ataku na 4-krotnym mistrzu świata. Kierowca Red Bulla jednak natychmiast zjechał do boksów i wyjechał na 5. pozycji, a dodatkowo został on wyprzedzony przez Fernando Alonso. To właśnie pomiędzy tymi kierowcami doszło później do zaciekłej walki, jednak Hiszpan dzielnie bronił się przed Niemcem.
Na 41 okrążeniu do boksów po raz ostatni zjechał Hamilton, zakładając do swojego samochodu świeży komplet twardych opon. Powrócił on na tor mając pewną, 20-sekundową przewagę nad Bottasem. Na trzeciej pozycji jechał Ricciardo, dalej mielimy Buttona, a o 5. miejsce nadal zaciekle walczyli Alonso i Vettel. 5 okrążeń przed końcem kierowca Red Bull Racing w końcu poradził się z wyśmienicie broniącym się Alonso. Dodatkowo Button w bardzo szybkim tempie zbliżał się do Ricciardo, jednak najprawdopodobniej Brytyjczyk nie miałby szans wyprzedzić Australijczyka ze względu na 2 okrążenia, które zostały do mety. W tym samym czasie na torze zatrzymał się Pastor Maldonado, powodując na moment żółtą flagę.
Ostatecznie Lewis Hamilton odniósł pewne zwycięstwo w domowym dla niego Grand Prix Wielkiej Brytanii. Na drugiej pozycji wyścig ukończył po znakomitej jeździe Valtteri Bottas, a trzeci był Daniel Ricciardo.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Okr. | Czas/Strata | PS | Pkt. |
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 52 | Winner | 6 | 25 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 52 | +30.1 sek. | 14 | 18 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 52 | +46.4 sek. | 8 | 15 |
4 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 52 | +47.3 sek. | 3 | 12 |
5 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 52 | +53.8 sek. | 2 | 10 |
6 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 52 | +59.9 sek. | 16 | 8 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 52 | +62.5 sek. | 5 | 6 |
8 | 27 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 52 | +88.6 sek. | 4 | 4 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 52 | +89.3 sek. | 9 | 2 |
10 | 25 | Jean-Éric Vergne | STR-Renault | 51 | +1 okr. | 10 | 1 |
11 | 11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 51 | +1 okr. | 7 | |
12 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +1 okr. | 11 | ||
13 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +1 okr. | 13 | ||
14 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +1 okr. | 12 | ||
15 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | +2 okr. | 22 | ||
16 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +2 okr. | 17 | ||
17 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +3 okr. | 20 | ||
NU | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | +24 okr. | 1 | ||
NU | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | +41 okr. | 21 | ||
NU | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +43 okr. | 19 | ||
NU | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 15 | |||
NU | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 18 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.