Nico Rosberg był najszybszy w pierwszej sesji treningowej przed swoim domowym wyścigiem o GP Niemiec. Drugi był jego kolega z zespołu – Lewis Hamilton, a pierwszą trójkę uzupełnił Fernando Alonso.
Pierwsza sesja treningowa wykorzystywana jest zazwyczaj po to, aby kierowcy dobrze poznali tor i ustawili w odpowiedni sposób ustawili samochód. Tym razem jednak inżynierów czekał jeszcze większy ból głowy związany z zakazem systemu FRIC.
Jako pierwsza na tor wyjechała Susie Wolff i niestety po raz kolejny przytrafiła się w jej samochodzie awaria skrzyni biegów. Pomimo tego reprezentantka zespołu Williams starała się dotoczyć do alei serwisowej. Po chwili realizator pokazał także problemy techniczne Maxa Chiltona, z jego maszyny dla odmiany wydobywał się dym.
Kierowcy, których awarie ominęły zdecydowali się na okrążenia instalacyjne. Gdy zjechali do boksów, to na torze zapanowała kompletna cisza. W tym czasie z zespołu Williamsa wypłynęła informacja, że problemy z samochodem Susie Wolff zostały rozwiązane.
Po kwadransie pierwszej sesji treningowej ciszę na torze przerwał Marcus Ericsson. Szwed po chwili także zaliczył pomiarowe okrążenie. Kilka minut później dołączyli do niego pozostali kierowcy, w tym Susie Wolff. To ona po dwudziestu minutach objęła prowadzenie w pierwszej sesji treningowej.
Z minuty na minutę czasy okrążeń ulegały poprawie. Chwilę po swoim „kółku” pomiarowym Susie Wolff spadła na czwarte miejsce. Prowadzenie w treningu objął Kevin Magnussen, ale jeszcze lepsze czasy byli w stanie pokazać reprezentanci Mercedesa.
Po pewnym czasie kolejnego kierowcę dotknęły problemy techniczne. Kimi Räikkönen został poinformowany przez Team Radio, że wykryto awarię pompy paliwowej.
Po trzydziestu minutach pierwszej sesji treningowej na czele znalazł się Sebastian Vettel. Co bardziej zaskakujące, był on szybszy od Nico Rosberga o kilka setnych sekundy. Daniel Ricciardo nie był w stanie uzyskać aż tak dobrego rezultatu jak czterokrotny mistrz świata Formuły 1.
Po jednej trzeciej pierwszej sesji treningowej na torze ponownie zapanowała cisza. Tymczasem dziennikarze obecni na torze przekazywali bardzo interesujące informacje. Mianowicie Edd Straw przyglądał się temu, jaką linią kierowcy przejeżdżali jedenasty zakręt i dostrzegł, że Fernando Alonso wychodzi niezwykle szybko z tego wirażu.
Jako pierwszy, po krótkiej przerwie na tor wyjechał Max Chilton. Dopiero po jakimś czasie dołączył do niego Kamui Kobayashi i w połowie treningu dołączyli do nich pozostali kierowcy.
Na trzydzieści pięć minut przed końcem pierwszej sesji treningowej Daniel Ricciardo objął prowadzenie, poprawiając tym samym czas Jensona Buttona. Australijczyk jako pierwszy zszedł poniżej granicy jednej minuty i dwudziestu sekund. Jednak po chwili Rosberg i Hamilton zameldowali się na dwóch pierwszych miejscach.
W końcowej części pierwszej sesji treningowej kierowcy skupili się na jeździe z większą ilością paliwa.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Team | Czas | Strata | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:19.131 | 29 | |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19.196 | 0.065 | 25 |
3 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:19.423 | 0.292 | 21 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:19.697 | 0.566 | 27 |
5 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:19.833 | 0.702 | 24 |
6 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:20.097 | 0.966 | 28 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:20.105 | 0.974 | 32 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:20.210 | 1.079 | 21 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:20.337 | 1.206 | 28 |
10 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:20.505 | 1.374 | 18 |
11 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:20.542 | 1.411 | 19 |
12 | 25 | Jean-Éric Vergne | STR-Renault | 1:20.586 | 1.455 | 23 |
13 | 27 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:20.592 | 1.461 | 22 |
14 | 11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:20.598 | 1.467 | 24 |
15 | 41 | Susie Wolff | Williams-Mercedes | 1:20.769 | 1.638 | 22 |
16 | 36 | Giedo van der Garde | Sauber-Ferrari | 1:20.782 | 1.651 | 23 |
17 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:21.603 | 2.472 | 20 |
18 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:21.854 | 2.723 | 30 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:22.572 | 3.441 | 31 |
20 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:22.982 | 3.851 | 24 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:23.256 | 4.125 | 35 |
22 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:23.299 | 4.168 | 22 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.