Renault zasugerowało nałożenie limitu budżetowego na producentów silników

Firma Renault zasugerowała, że Formuła 1 powinna rozważyć nałożenie odgórnego limitu budżetowego na producentów silników. 

Dzięki zlikwidowaniu systemu żetonów, zespoły Formuły 1 uzyskały wolność w kwestii rozwoju jednostek napędowych na przestrzeni tegorocznych mistrzostw. Z uwagi na intensywny rozwój alternatywnych rozwiązań hybrydowych, dyrektor Renault Sport Racing, Jerome Stoll, uważa jednak, że wydatki powinny pozostać pod kontrolą. 

„Technologia hybrydowa jest bardzo interesująca, ale problemem stają się koszty, które z niej wynikają” – powiedział Stoll. „Musimy mieć je pod kontrolą tak, aby uzyskiwać zwrot z inwestycji. Ostatnio wymyka się to nieco spod kontroli. Musimy zastanowić się jak możemy temu zapowiedz, albo ograniczyć nieco koszty rozwoju każdemu producentowi”.

W odpowiedzi na różne głosy o powrót do prostszych i głośniejszych silników Stoll zgodził się ze stanowiskiem prezesa FIA, Jeana Todta, mówiąc, że producentów w Formule 1  utrzymuje stojąca na wysokim poziomie zaawansowania technologia. 

„Musimy wziąć pod uwagę to, że jeżeli jesteśmy tu aby ze sobą rywalizować, to odnosi się to również do kwestii technologicznych” – przyznał Stoll. „Fakt, że naciskaliśmy na wprowadzenie hybrydowych silników pokazuje, że nawet w rywalizacji w Formule 1 możemy działać na rzecz środowiska i zredukować zużycie paliwa o 30-40%. To świadectwo tego, że ludzie którzy się tu ścigają bynajmniej nie chcą niszczyć planety. Chcesz się tu ścigać, jest to twoja pasją, ale możesz robić to w akceptowalny przez wszystkich sposób”.

Głos zabrał w tej sprawie również doradca ekipy Red Bull Racing i były kierowca wyścigowy, Helmut Marko, który potwierdził, że silniki powinny być głośniejsze, ale nie powinno się robić tego sztucznie. 

„Nikt tego nie kupi” – powiedział otwarcie Marko. „Powinniśmy powrócić do odpowiednich silników - mocnych i hałaśliwych, które sprawiają, że czujesz się podekscytowany. Kierowcy powinni być najważniejszym elementem wyścigów, nie inżynierowie. Tak musi być. Chcę podziwiać ludzi, którzy popisują się ponadprzeciętnymi umiejętnościami”.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze