Ayrton Senna był bez wątpienia jednym z najwybitniejszym kierowców w historii Formuły 1. Jego agresywny styl jazdy dał mu wiele zwycięstw, ale był też przyczyną wielu konfliktów. Niektórzy rywale twierdzili, że Brazylijczyk umyślnie spychał przeciwników lub w nich wjeżdżał. Także o tych kontrowersjach pisze w książce „Wieczny Ayrton Senna” Richard Williams. Przeczytajcie fragment biografii mistrza F1, która dziś trafia do księgarni w całej Polsce!

Sezon 2017 IndyCar Series rozpoczął się w niespodziewany sposób – żaden z pierwszych dwóch wyścigów nie padł bowiem łupem któregoś z kierowców ekip Rogera Penske, Chipa Ganassiego czy Michaela Andrettiego, co miało miejsce po raz pierwszy od 1999 roku.

Po przedsezonowych testach Formuły 1 w Barcelonie niewielu sądziło, że popisowe tempo Ferrari przełoży się na sukcesy w sezonie 2017. Trudno dziwić się takiemu nastawieniu, biorąc pod uwagę, że włoski zespół prezentował się z dobrej strony również podczas ubiegłorocznych testów, a nie odniósł ani jednego zwycięstwa. Okazało się jednak, że mistrzowska ekipa Mercedesa wcale nie ukrywała swojego potencjału i Ferrari na ich tle rzeczywiście jest szybkie.

Grand Prix Bahrajnu, trzecia tegoroczna runda mistrzostw świata Formuły 1 padła łupem Sebastiana Vettela z Ferrari. Scuderia wyraźnie wchodzi na falę, z której spada Mercedes. Mistrzowie z Brackley po raz drugi w tym sezonie przegrali wygrany wyścig dzięki własnym błędom, które muszą zostać wyeliminowane, jeżeli ekipa i Lewis Hamilton marzą o kolejnych tytułach. Ferrari to na dzień dzisiejszy ich jedyny konkurent do końcowego trofeum. Red Bull po raz kolejny był wyraźnie z tyłu, nie mówiąc już o innych drużynach. W środku stawki o miano lidera Force India ponownie walczy z Williamsem, który mimo problemów Strolla stoi na wygranej pozycji. W końcówce po raz kolejny znalazł się McLaren, który udowodnił, że dno jest jeszcze niżej niż się nam wydaje. 

Uściski, poklepywanie i (nie)szczere uśmiechy – tak obecnie wyglądają relacje pomiędzy Lewisem Hamiltonem i Valtterim Bottasem, które zapewne prysną jak bańka mydlana, gdy tylko Fin znajdzie się na poziomie zbliżonym do trzykrotnego mistrza świata. W końcu Brytyjczyk żyje w zgodzie ze swoimi kolegami zespołowymi tak długo, jak długo są od niego gorsi. Tylko czy Mercedes w ogóle pozwoli Bottasowi zbliżyć się do Hamiltona?

Przy okazji rozpoczynającego się sezonu 2017 WEC, duże zainteresowanie budzi temat przyszłości prywatnych prototypów LMP1. O chęciach z nimi związanych mówią zarówno warsztaty, jak i zespoły.

Grand Prix Chin, druga runda tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1 uraczyła nas w ten weekend bardzo ciekawym spektaklem i przyprawiła o wiele emocji. Lewis Hamilton wyrównał rachunki z Sebastianem Vettelem i tym razem to on zameldował się jako pierwszy na mecie w Szanghaju. Kierowca Ferrari nie zamierza dawać jednak za wygraną i zapowiada odpowiedź w Bahrajnie. Nie zawiedli nas również pozostali zawodnicy, szczególnie Max Verstappen, który ponownie uczył innych jak powinno się wyprzedzać. Formę trzymają również Toro Rosso i Force India, a coraz lepiej radzi sobie Haas. Reszta ekip ma wiele do poprawy.

Czwarta runda, czwarty zwycięzca, czwarty zespół. Ile razy te słowa przewijały się już podczas tego weekendu... Niespotykany sezon, tak bardzo potrzebny po tylu latach dominacji Volkswagena. Mało jednak brakowało, aby to Kris Meeke powtórzył swój wyczyn z Meksyku i stanął na najwyższym stopniu podium, co nie pozwoliłoby na tworzenie tak miłych dla oka statystyk. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co działo się na Korsyce.

Jego talent podziwiały miliony. Jego śmierć wstrząsnęła całym światem. Prawdopodobnie najlepszy kierowca w historii Formuły 1 żył tak, jak zazwyczaj żyją legendy – przyciągał uwagę, wzbudzał kontrowersje i zachwycał ludzi. Richard Williams postanowił zgłębić historię tego człowieka. Tak powstała książka „Wieczny Ayrton Senna”, która w Polsce ukaże się 26 kwietnia. Rusza przedsprzedaż pozycji, nad którą objęliśmy patronat medialny!

Imię Sebastia(e)n jest wyjątkowe. Mówi się, że to klucz do sukcesu, co potwierdza dominacja Vettela, Loeba czy Ogiera w ostatnich latach. Tym samym, sezon 2017 nie mógł się zacząć inaczej, niż od wygranych w wykonaniu Sebastia(e)nów.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race